Ga naar inhoud

Digitaal geluid discusie


Aanbevolen berichten

Hallo Vandaag had ik met een collega van mijn werk een mening verschil over digitaal geluid (zinloos)?. Maar toch thuis heb ik een Creative geluidskaart XFI platinum met de front-bay. Op deze front bay heb ik de optische uitgang in gebruik aan deze optisch uitgang heb ik een Logitech Z5500 systeem hangen, volgens mij een best goede opstelling. Maar mij collega zie dat ik met deze opstelling niet optimaal gebruik maak van digitaal geluid. Hij kleemde dat de 3 tulp stekkers een beter een mooier geluid geven. Maar daar was ik het niet mee eens want om de logitech control centre op DTS digitaal te krijgen moet ik gebruik maken van een Optisch uitgang en niet van de tulp stekker. Wat is hier de goede opstelling op optimaal van DTS geluid te kunnen genieten?
Link naar reactie
in princippe maakt het allemaal niet zo gek veel uit, en zal je het verschil nauwelijks tot niet horen. geluid kan als dolby digital op een dvd staan of als dts. als je het digitaal doorstuurd naar je versterker word het pas in je versterker om gezet naar analoog (speakers kunnen immers niet met een digitaal signaal overwerg) en als je het analoog doorstuurd naar je versterker dan vindt de conversie van digitaal naar analoog dus plaats in de computer. je kan het op 4 manieren aansluiten. 1, analoog (6 analoge lijntjes vanaf de pc) 2, digitaal via coax kabel 3, digitaal via optiche kabel 4, digitaal via hdmi kabel de hdmi laat ik nu even achterwegen als je hem het zooitje digitaal wilt aansluiten kan je het beste een coax kabel gerbuiken over een korte afstand, staat je pc ver weg van je versterker? gebruik dan een optiche kabel, simpelweg omdat dit een stuk sneller is. waarom dan niet altijd een optiche kabel? je gaat het namelijk nog eens 2 keer omzetten, van digitaal naar licht en aan t einde van de kabel van licht naar digitaal. en verder is het een kwesti van smaak of je nou dts of dolby kiest, er wordt wel gezegd dat dts het mooiste klinkt in het algemeen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...