Ga naar inhoud

Muziek afspelen van Laptop naar Stereo


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb allerlei nummers op mn laptop te staan, en wil deze niet op een cd branden om hem vervolgens in de stereo te plaatsen. Ik wil dus nummers van mijn laptop afspelen en die vervolgens naar een stereo doen ofzo :P Mijn vraag is, hoe kan dit. (ik weet dat ik een kabel moet hebben) Welke soort kabel. Want ik wil geen kwaliteits verlies, en omdat mijn laptop niet luid kan, moet het geluid dus als het ware versterkt worden.!?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Wat voor Stereo heb je? heb je een losse versterker met losse Cd speler? of heb je een alles in 1 "torentje" om het maar even zo te noemen.. Je zou even moeten kijken of je een witte en een rode Tulp aansluiting achterop je Stereo hebt zitten.. zo ja dan kan je via de koptelefoon uitgang op je laptop (3.5mm jack) naar 2x tulp (rood en wit) gaan en op die manier je audio via je stereo afspelen...
Link naar reactie
Die brom kan een aard probleem zijn. Eigenlijk moet die dan naar de 0. Maar als de computer geaard is, dan is de notebook dat eingelijk ook wel. De voeding kan ook slecht gestabiliseerd zijn. Dan helpt aarding echt niet. Maar goed, geschakelde voedingen werken bijna nooit op 100Hz, dus dat kan het dan eigenlijk ook niet zijn. Of hoor je ook veel ruis? en/of vreemde storing
Link naar reactie
de meeste laptops zijn niet zo geschikt om audio ruisvrij, bromvrij en kraakvrij weer te geven via een stereotoren. Hoe beter je stereo hoe meer je de beperkingen hoort van de laptop. Er zijn een paar oplossingen mogelijk: 1. een externe usb geluidskaart en deze kaart verbinden met je stereo. 2. De voeding van de laptop eruit als je muziek speelt. 3. Een mp3 speler kopen waar je hele collectie oppast (80 gig ipod is 189 euro). www.macme.nl
Link naar reactie
[quote:ef3edcbc1e="stee0036"] 3. Een mp3 speler kopen waar je hele collectie oppast (80 gig ipod is 189 euro). www.macme.nl[/quote:ef3edcbc1e] Ik heb hier zelf een receiver van Pioneer staan, de VSX-516K. Deze heeft aan de voorzijde een usb aansluiting waar ik mijn usb harde schijf of stick in kan steken en zodoende de muziek afspelen.
Link naar reactie
De situatie is dat ik een op een andere plek al mijn muziek wil benaderen, ik heb in de woonkamer een pc staan waar al mijn muziek opstaat als ik een feest geef wil ik via de labtop ter plaatse een playlist aanmaken. Waar zou ik een aardkabel kunnen vastmaken aan mijn labtop ( HP pavilion 8125 ) want als ik hem laat spelen zonder adapter is de accu na ongeveer 45 minuten leeg. Als ik hem aansluit op mijn stereo zonder aangesloten op adapter bromt hij niet, maar zo gauw de adapter aangesloten wordt begint het. Het is eigenlijk geen brommen maar meer het geluid wat vroeger van mijn telefoon modem kwam
Link naar reactie
die brom heeft niets met aarding te maken, het komt omdat een laptop grotendeels van kunststof is en daardoor heel gevoelig voor allerlei storingen. De kooi van Faraday werkt niet dan. Zoals ik al zei, de meeste laptops klinken niet zo goed. Mijn muziek staat op de pc boven de map is "gehared", ik heb in de woonkamer een kleine pc staan met een klein scherm, hier komt de muziek uit.
Link naar reactie
Denkelijk de schakelfrequentie van de netaddapter die stoort op de audio lijn en die meegaat naar de versterker. Staan alle in en uitgangen op de laptop in de mixer op 0 behalve wave en master? Overigens dien je het volume van de laptop uitgang zo hoog mogelijk te zetten, zal het stoorsignaal is verhouding minder zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...