Ga naar inhoud

Bosch maxx7 doet 2x zolang over kreukher


Arjan-5

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden heb ik de koolborstel vervangen. De machine werkte hierna weer goed. Sinds vorige week echter doet hij 2 uur over het kreukherstellend programma op 40 graden. het laatste uur geeft het aan dat de resterende tijd nog 1 minuut is. Wie kan me helpen dit te verhelpen
Link naar reactie
De gegevens E-nr WAE 28491NL/01 8703 700001 Ik heb vandaag nog een 60 graden was laten draaien daar doet hij hetzelfde. Ik heb de temperatuur gevoeld als hij zijn programma opnieuw begint dan voelt het water koud aan. Dus wellicht dat de temperatuur een oorzaak is Hij draait beide kanten op en uiteindelijk pompt hij af en centrifugeerd hij goed. Het programma spoelen draait goed
Link naar reactie
Als de machine niet warm word tijdens het wassen dan heb je een grote kans dat het verwarmings element defect is of dat er een kabel af ligt. Controleer dat als eerste. Het element moet rond de 25 Ohm zijn. De temperatuur sensor zit in het element geprikt, controleer of hier de stekker ook wel goed vast zit. In theorie zou hij dit echter moeten melden in de vorm van een Fxx melding.
Link naar reactie
Ik heb een ene ander gecontroleerd. Het waarmete element doorgemeten dat werkt goed de stekkers van de voeler zitten er goed in. Wel constateer ik dat het element geen stroom krijgt dus kennelijk gaat er iet mis vanuit de aansturing. wat zou dit kunnen zijn?
Link naar reactie
Volg de bekabeling terug naar de module. Controleer of je in deze bedrading een probleem ziet. Niet door je vorige werkzaamheden een stekker los getrokken of een breuk gekreerd precies waar de draad over gaat in de stekker? Controleer de module zelf op losse contacten, vooral bij de relais. Controleer de module op koolborstel gruis.
Link naar reactie
Ik heb de bekabeling gecontroleerd en ddorgemeten hieraan ak ik niets ontdekken. Als ik het goed heb gezien loop de 0 vanuit de module via de niveauregelaar naar het warmte-element. Ik heb daarom gekeken of de schakeling in de niveau regelaar werkt. Deze werkt volgens mij correct schakelt in als er water in de machine staat en onder breekt als er geen water in staat. De Fase loopt direct van de module naar het warmte element maar krijgt geen stroom. Dus volgen mij zit het probleem in de module of is er nog een schakeling die de stroomtoevoer blokkeert die ik nog kan checken ik denk hierbij bijv aan de tempregeling.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...