Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Blij met wat ik op dit forum gelezen heb. Ik heb de deur weer open gekregen en de wasmachine draait weer, nadat ik de bodemplaat droog heb gemaakt en het water uit het filter laten weglopen. Scheelt weer voorrij kosten. De website gaf aan bij de melding dat je een monteur moet inroepen bij een E23 foutmelding (aquastop), maar dit is dus echt niet nodig! Bespaar jezelf de kosten en pak een schroevendraaier en een dweil.
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...
Auqa stop is in werking getreden, mahine heeft een lekkage geconstateerd. Zeker weten dan het manchet goed geplaatst is? Het lijkt er op dat er water langs gelekt is. Verwijder het achter paneel en controleer of er water op de bodem plaat staat. Zo ja: maak dit droog en zoek uit waar hij lekt. Mogelijk wil de deur nu niet pen omdat er te veel water in staat, eerst leeg laten lopen via het slangetje naast de filterdop (achter de klep)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
wij hebben een bosch wasmachine geeft code E23 aan maar de onderplaat blijf droog bosch krijg het niet opgelost we moeten soms wel 10 x opnieuw aanzetten geeft ook het water kraantje aan maar wast dan gewoon door wij hebben misschien de oplossing wij hebben nu 3 weken een netfilter er tussen zitten en code e 23 hebben we daarna nog niet gehad wel het kraantje dat hij te weinig water krijg maar hij krijg water genoeg hop hiermee andere mensenmee te helpen die dit probleem ook hebben Mvg M van der Zande
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
Hallo, Ik heb een bosch wasmachine en deze geeft bij programma's boven de 60gr e23 error aan. Ook als ik de machine wil reinigen op dat programma geeft hij deze code aan. Als ik draai op bv 40gr gaat het allemaal goed. Nu begrijp ik dat het een lekkage is, maar waarom alleen boven de 40 gr en niet daaronder? Heb alles geprobeerd, maar niks helpt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Mijn siemens wasmachine (wm16y741fg/28) geeft code E23. We hebben de achter- en bovenkant er afgehaald, alles opgedroogd en laten draaien. Bij een vol wasmachine begint hij tijdens het centrifugeren te lekken rechts tussen de 2 plastieken trommels, de vilt wordt daar ook nat. We hebben de vijzen allemaal aangedraaid maar nog komt er water tussen. Machine is van 2014 en dit zou de derde herstelling zijn. Iemand een idee of dit grote kosten zijn?
Link naar reactie
Kun je precies vinden waar hij tussen de voorste en achterste helft van de kuip lekt? Zit daar niet een scheurtje? Tussen de beide helften zit een afdichtings ring. Als de kuip niet gescheurd is zou je die moeten vervangen. Is echter een lastige klus, de machine moet vrij ver uit elkaar. en dan nog is het niet zeker. Als je de exacte lek locatie hebt gevonden kun je die misschien afdichten met kit voor ABS.
Link naar reactie
Hallo HarryO. Ik heb zelf de Error E23 gehad en ben opzoek gegaan naar een oplossing. Er zijn meerdere storingen die deze E23 melding kunnen geven, dus een lek in de water aanvoer, bij de pomp, aan de trommel etc.,, ze zijn echter wel allemaal gerelateerd aan de lekkage en vocht op de bodem. Wat mij verraste was dat ik geen water op de bodem had, Heb zowat de hele machine gesloopt en alles losgehaald. Na montage wederom de melding E23. Nou, lang verhaal, maar de oplossing lag in de schakelaar die de vermeende lekkage melding op de bodem aangeeft. De schakelaar bleef hangen, dus, die losgehaald en voila, melding weg. Na montage van deze zelfde schakelaar bleef de melding weg. Dus dat schakelaartje kan een valse melding geven. Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Siemens, XL1450, WM16Y541NL/36. Denk dat je hier wel genoeg aan hebt, Gr, Johan
Link naar reactie
Bedankt voor de aanvulling. Er is één persoon eerder geweest op dit forum met het zelfde probleem. Was daar veroorzaakt door stof en iets plakkerigs waardoor de piepschuim vlotter klem zat. Kan het zo snel niet vinden, de zoek optie werkt nl niet meer.
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Als het lek / water in de machine is opgekuist moet er SOMS nog een resetprocedure uitgevoerd worden deze kan je terug vinden op internet selectieknop op 6h zetten, bepaalde toets afhankelijk van de machine indrukken knop 1 stand doordraaien en fout zou nu wel wegblijven anders blijft ze in het geheugen van de machine
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...