Ga naar inhoud

plastic stukjes in wasmachine


Aanbevolen berichten

Ha allen, Ik heb een Siemens WM12A161FN, nu ruim 6 jaar oud. Na een was van gisteren vind ik ineens plastic stukjes in de wasmachine, die niet van kleding afkomstig lijken te zijn. Hierdoor maakt ook de trommel een wat piepend geluid bij het ronddraaien. Hierbij een foto van die witte stukjes: [img]http://i59.tinypic.com/r75cpk.jpg[/img] Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Is de wasmachine nog te redden? Alvast dank!
Link naar reactie
Is dit een harde plastic soort en heeft het de zelfde kleur als de kuip? (boven blad er even afhalen) Zo ja: dan heeft er iets tussen de trommel en de kuip gezeten of liggen de lagers er uit waardoor de trommel nu de kuip raakt. Voel je een duidelijke speling tussen trommel en kuip? De kuip en trommel is één onderdeel van 170 euro.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb precies hetzelfde met een niet zo'n oude Siemens wasmachine. Het lijken wel stukjes uit de kuip. De trommel hangt er nog mooi in bij stilstand. Bij draaien echter lawaai en minder stabiel. Het lijken mij geen stukjes van buiten af met de was mee gekomen. Ze lijken ook op de foto van vraagsteller hierboven. Kun je tussen de kuip en de trommel komen om te kijken wat er speelt?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...
Hoi, Ik heb een Bosch Classixx 5, E-NR: WAA28261NL/24 FD8906 100787 van 8 jaar oud. Ook bonkende harde geluiden en een soort versteend plastic gruis tussen het wasgoed, waaronder een in de vorm van een deel van een ring. Het lijken stukjes van de rand van de kuip. Als ik achter het manchet voel is de kuiprand ruw en korrelig. Wat zou het zou het kunnen zijn en valt het bij deze machine op te lossen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb een Bosch Classixx 5. In de deur staat WAA 28222/29 FD9109 100391. Ook bij mij kwam er bij het centrifugeren ineens een hels kabaal, machine rook naar verbrand rubber en er zitten keiharde grijze rubberstukjes tussen de was, die duidelijk afkomstig zijn van het rubber rondom de deur, aangezien ik daar ook slijtageplekken kan zien. Ik kan de trommel van achter naar voor bewegen, maar voel geen speling als ik de trommel opzij druk. Ligt dit aan de lager en kan ik hier zelf mee aan de slag? Of moet de halve machine dan maar meteen vervangen worden? Machine is ook circa 5 jaar oud.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Goedemiddag, Ik heb een Bosch classiXX 5 WAA28161FN/24. Heb het zelfde probleem. Bij mij maakt hij alleen kabaal wanneer de machine op maximaal centrifugeert. Trommel draaid gewoon soepel, met de hand een draaien geven en blijft soepel door draaien. Loopt ook nergens aan tegen een rand. Mochten het de lagers zijn is dit te vervangen? Heeft er iemand ook een onderdelen tekening van de wasmachine? Alvast bedank
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 weken later...
Ik heb een gelijksoortig probleem. Zo'n 25 tot 15 minuten voor het einde van de wasbeurt, ik denk bij het centrifugeren, begint de wasmachine op hoge toeren te bonken en trillen met een enorm kabaal en de stank van verbrand rubber. De uit-knop werkt niet meer, dus trek ik de stroom eraf om de machine te stoppen. Hij lijkt wel op hol geslagen. Na het openen van de deur vinden we stukjes rubber van de afdicht-ring van de deur. We hebben een LG Volautomatische wasmachine 7kg Direct Drive Type: WD-16220FDN, serienummer: 512KWYP00130. Nieuwe kopen of repareren?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...