Ga naar inhoud

Siemens siwamat xl 1480


Aanbevolen berichten

Mijn wasmachine had ik op 90 graden aangezet en ben naar anderhalf uur terug gegaan. Ik zag dat het knopje bereit knipperde. Heb inmiddels begrepen dat dit klaar betekent. Normaal staat de tijdsduur op 0 minuten als het programma klaar is. Nu staat er niks maar blijft dat lampje knipperen. Er stond nog warm water in de machine. Ik heb geprobeerd om het programma afpompen of centrifugeren aan te zetten, maar de machine doet niks meer. Alleen het lampje van bereit blijft knipperen. Het warme water er uit laten lopen via het slangetje. De deurvergrendeling ging eraf toen de machine uitgezet werd. Ik kan dus geen een programma nu starten. Van geen een programma geeft de machine aan hoe lang het programma zou duren. Het enige is het lampje wat blijft knipperen. Iemand enig idee? De koolborstels zijn nagekeken gister (24mm) en er zijn wat dingen doorgemeten, die allemaal goed waren.
Link naar reactie
Ik ga voor je op zoek naar de foutmelding. Zijn het verwarmings element en de temperatuur voeler ook doorgemeten? Element moet rond de 25 Ohm zijn. De temperatuur sensor dacht ik bij kamer temperatuur ongeveer 6 KOhm. Graag alle informatie uit de deurrand even vermelden.
Link naar reactie
Hallo HarryO, Jessica en anderen. Ik ben gisteren met deze Siemens Siwamat XL 1480 aan de gang gegaan. Ik heb inderdaad beide koolborstels gecontroleerd, de afvoerpomp gedemonteerd, omdat het filter geblokkeerd werd door een pincet bleek dus, en de pomp op 220V getest en ook de microswitch van de lekwaterverklikker op de bodemplaat gecontroleerd. Verwarmingselement en sensor had ik niet gemeten. Met Googelen op dit model kom ik op Duitse forums terecht. De functie van het "bereit" lampje is mij nog niet duidelijk, mijn Duits is ook niet super... Als hij continue brandt betekend dat dan klaar voor de start en knipperend dan niet klaar? Volgens vragenstellers op een Duits forum doet de machine vaak nog iets nadat je op de "Start" knop drukt als het "bereit" lampje brand of knippert? , deze doet niets. Zal morgen ook het deurslot en waterslot controleren op juiste werking.
Link naar reactie
De uitleg van het "bereit" lampje is inderdaad niet duidelijke. Ik heb geen complete manual van de WXL1480 maar wel van vergelijkbare machines. De ene manual geeft aan dat knipperend "bereit" en deur schakelaar probleem is, de andere dat de machine niet (snel genoeg) verwarmt.
Link naar reactie
Hi HarryO, Bedankt voor je reactie. Ik ga straks als eerste de deurschakelaar en het verwarmingselement controleren. Een knipperend "bereit" lampje zou inderdaad op een storing kunnen duiden. Ik zal je het resultaat laten weten. PS, ik dacht dat ik mail zou ontvangen na een reactie?! Is niet gebeurd, zal vanavond eens in de spam-map kijken
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...