Ga naar inhoud

Waterprobleem


van-Campen

Aanbevolen berichten

Van A.van Campen merk INDESIT XWE81683 Na het wassen is de machine keurig leeg gepompt van water. Maar een dag later staat er een laagje water in de trommel en geurt naar een lucht uit de afvoerleiding. De afvoerslang zit in de afvoerbuis op +/- 80cm Hoogte. Ik heb al de proef op de som genomen met het dicht draaien van de wasmachinekraan en kwam een dag later toch water in de trommel. Het bakje van de zeeptoevoer heb ik nu droog gemaakt om te zien of het morgen nog droog is. Omdat het al een wat oudere afvoer is, heb ik het afvoerkanaal geheel gereinigd hier komt ook een afvoer langs van een wastafel die geen probleem geeft met het afvoeren van water. Wie kan mij nog een goede tip geven
Link naar reactie
Als de kraan dicht is dan is het dus water wat terug komt via de afvoer. Haal de afvoer slang er eens uit en hang hem er naast op de zelfde hoogte. Als het goed is komt er dan dus geen water meer in de machine. Ik denk dan het water niet snel genoeg weg kan of dat je een lucht bel in de afvoer hebt. Er staat overiges altijd water onder in de machine, maar niet zo hoog dat je het kunt zien. Dit dient ook als stank afsluiter van de afvoer. Geef de machine ook eens een beurt met een machine reinger, los de oude zeep resten ed op waardoor je een deel van de stank kwijt bent.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...