Ga naar inhoud

klok indesit W129X draait niet


peter-211

Aanbevolen berichten

Betreft Indesit W129X Klok draait niet door. Alle functies in de machine werken normaal, alleen de klok schakelt niet verder naar de volgende stand. Tot mijn verbazing krijgt het electromotortje boven op de klok, naar mijn idee ook nergens voeding vandaan dus hoe hij ooit heeft kunnen draaien is mij een raadsel. Ontbreekt er een voedingskabeltje (?) of is er iets anders aan de hand.
Link naar reactie
Opnieuw bonjour Harry O, ja ik heb het over de timer. op de gok iets vervangen is niet zo mijn stijl. Ik wil eerst weten wat er echt aan de hand is. Ik heb geen interne verbinding kunnen ontdekken maar ik ga opnieuw onderzoeken. Er zit in de klok een simpel printplaatje met sleepkontakten, maar daar heb ik geen onregelmatigheden kunnen ontdekken. die is trouwens al eens vervangen door een servicemonteur. Maar als er nog andere suggesties zijn houd ik mij aanbevolen. Groeten Peter ;)
Link naar reactie
Op de gok vervangen: mee eens. Zoek dus uit waar de motor zijn 230 V vandaan haalt. Let op bij vevanging, ik zie op internet meerdere malen de opmerking "PLEASE CHECK THAT THIS IS THE CORRECT PART. THIS TIMER IS THE ORIGINAL ELBI 1665. ON SOME MODELS FROM VARIOUS SERIAL NUMBER POINTS THE TIMER C00064555 WAS USED WHICH IS AN ELBI 1665/1." staan
Link naar reactie
Bonsoir Harry O, Het probleem is opgelost. Het motortje hoort voeding te krijgen via 2 messing veertjes die via de klok de kontakten aanraken. Een van de 2 veertjes ontbrak. Vermoedelijk bij het demonteren de vorige keer weg gesprongen. Ik heb het op kunnen oplossen met een gethired draadje vast gesoldeerd aan een van de kontakten van de motor en alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor het meedenken. Peter:+1: :)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...