Ga naar inhoud

hulp gevraagd met miele W461 (watertoevo


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een Miele W461 welke nu een 12 jaar oud is , eergisteren ging hij ineens piepen over de watertoevoer, machine uit elkaar gehaald en de onderbak is Kurkdroog ! ook kom ik daar geen vlotter of dergelijke tegen Als ik de machine aanzet en een programma kies dan gaat de waterinlaat open ,hoor ik daarna hem sluiten en hoor (en zie) ik het tandwiel van de zeepbakdeksel draaien , dan gaat hij opnieuw vullen maar dan Stopt hij niet meer waarna hij dan in watertoevoer storing springt als ik de slang aan de de voorkant inknijp gaat de pressostaat direct in werking en gaat de machinedraaien , zodra ik deze weer los laat gaat de machine gewoon door met vullen relais op de print hoor ik ook gewoon schakelen als ik de zeepdeksel mechanisme uit elkaar haal zie ik ook geen vreemde zaken heb het tandwiel al eens eruit gaat en gekeken of ik deze op tijd kon zetten maar kan eigenlijk ook maar op 1 manier geplaatst worden (uitsparing in het tandwiel) enig idee waar ik nu nog naar zou kunnen kijken , alles lijkt te werken (centrifugeren afpompen etc) echter alleen na de eerste water inlaat blijft hij lopen, mvg Michael Buys
Link naar reactie
Ik zou zeggen verstopte Nivo regelaar grijze ding op de trommel bij het verwarmings element. Maar waar deze machines ook wel eens last van hebben is. Dat het slangetje ergens doorschuurt. Soms bijna niet te zien Vertel anders waar je woont want ik kan je dan een goed adres geven voor onderdelen of monteur als je er niet uit komt
Link naar reactie
hoi bedankt voor je antwoord ik heb de machine helemaal openliggen en kan overal bij maar zie nergens leksporen of een beschadigde slang mischien stom maar de Nivo regelaar staat toch ook in verbinding met de prestostaat ? als ik direct in deze slang blaas gaat het water in de trommel borrelen dus lijkt dit open maar de Nivo regelaar kan ik daar bij komen zonder de voorplaat los te halen (hij is wel los maar kan er alleen af als ik ook de manchet los haal) nu kan ik hem nog geimproviseerd door mijn vrouw laten gebruiken om haar handwas te centrifugeren ik zit overigens in amsterdam
Link naar reactie
Nee je kan er niet bijkomen zonder het front lost te maken Hoe kan je zien dat de slang niet beschadigd is als het front niet los is want het slangetje loopt van boven tot onderop door een plastic houdertje Ik zit dagelijks in Amsterdam maar ik zou niet hoe ik je kan helpen ivm dat wij hier geen privé gegevens mogen geven Maar een goed adres. Is de Miele speciaalzaak uit Zaandam is een goed adresje
Link naar reactie
:+1: yes hij doet het weer Thuisgekomen met de gedachten zal ik dan toch echt iets over het hoofd hebben gezien dus manchet los voorplaat er af en niveauregelaar uit de trommel los gehaald maar tot mijn spijt was deze helemaal schoon (twijvelde ook al daar als ik in de slangblies in de trommel het waterborrelde dus deze moest open zijn teleurgesteld dus maar weer teruggeplaatst manchet er weer op (ongeloofelijk toen ik hem 1 jaar geleden verving was ik bijna 2 uur bezig om hem te vervangen nu zat hij er in 2 minuten weer op) machine aan en spoelen en meteen weer watertoevoer , echter had je het over een slang die naar boven liep (deze zit aan de zijkant bij de W461 toch maar een keer rekken en strekken met de slang en wat denk je precies waar het klemmetje zit een klein haarscheurtje welke ik nu zag door de spanning op de slang , stuk afgeknipt en ter test even strak er tussen de machine doet het weer als vanouds !!! Bedankt voor de support !!
Link naar reactie
:) terugkoppeling hoort erbij zo kan iemand anders met een zelfde probleem wellicht de oplossing eruit halen Ik heb echter nog wel 1 vraagje of moet ik hier een nieuwe topic voor maken, vanmiddag ga ik hem weer helemaal monteren en direct alles slangen even nalopen en reinigen, nu heeft de machine al een lange tijd een klein probleem met de pomp ,soms blijft deze hangen en pompt dan niet af als ik dan een tikje op het pomphuis geef spint iet op en pomp dan af) Schoep is schoon en zit geen vuil tussen en loopt ook gewoon vrij ,heeft het zin de pomp geheel te demonteren idee of er iets is te vervangen,smeren ? of kan ik beter even voor een andere pomp kijken in de loop der tijd grtz Michael Buys
Link naar reactie
Pomp probleem is denk ik ook opgelost nu ik toch alles open had liggen alle slangen gedemonteerd en even goed doorgespoeld 1 van de slangen naar de pomp was echt geheel dicht kon er niet eens in blazen kneden spoelen en weer kneden van de slang gaf een worm Wasmiddel en ander troep en nu weer geheel clean Wonder dat ik nog geen storing daarvan had gehad ,maar verklaart de pomp deze kon gewoon gen lucht aanzuigen Snaar op de trommel ook even een beetje ingevet niet te veel natuurlijk want hij moet niet slippen en echt de machine loopt weer helemaal als nieuw ! geruisloos en ruikt ook intern weer helemaal fris stom eigenlijk dat je daar normaal niet naar kijkt maar toont wel weer aan wat een troep wasverzachter en wasmiddel eigenlijk is , eens in de 2 weken draaien we altijd al een kookwas met een beetje azijn maar dat heeft dus weinig gedaan nogmaals bedankt voor de ondersteuning en dan mijn tip voor ander forum lezers heb je een machine van een aantal jaren oud en een vrije dag haal de slangen dan eens los en spoel ze eens lekker na grtz Michael Buys
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...