Ga naar inhoud

Zanussi ZWF5140P doet niks meer


Aanbevolen berichten

Beste experts, Ik heb hulp nodig, ik zit met het volgende probleem; Mijn Zanussi wasmachine begaf het een half jaar geleden. Hij deed helemaal niks meer, geen lampjes of foutcode's... Ik heb de zanussi in de schuur gezet en mijn reserve wasmachine gepakt. Vandaag stond hij mij voor de zoveelste keer in de weg en was ik van plan hem te verplaatsen. Ik was ooit van plan deze nog een keer te ( proberen ) repareren. Met dit in mijn hoofd heb ik hem nog 1 keer aangesloten op het stroomnet en ineens deed hij het weer. Ik heb hem aangesloten op water en afvoer en er een test wasje mee gedraaid. Tot mijn verbazing heeft hij dit netjes gedaan, wel ging na 5 minuten de lampjes op het bedieningspaneel uit. Na 175 minuten te hebben gedraaid ( katoen eco, wist ik veel) was hij dan eindelijk klaar. Tot mijn verbazing deed de wasmachine weer helemaal NIKS. Ik heb het volgende geprobeerd; -start/pauze knop + korte programma knop -uit elkaar gedraaid en de stroom voorziening nagekeken ( ook gemeten, was in orde ) - gezocht naar losse stekkers of iets dergelijks, niks te vinden Hebben jullie nog tips??? Ik denk zelf het bedieningspaneel wat niet goed is... ( deze heb ik nog niet los gehad ) Ik ben nieuw op dit forum, dus voor fouten die ik gemaakt heb; mijn excuses. Met vriendelijke groeten, Kevin Blaauw
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Beste, Dit is juist het probleem. Ik zie geen lampjes. De wasmachine reageert ook niet op de genoemde knoppen combinatie. Ik heb een andere hoofd module besteld en deze erin gezet. Dit heeft niet geholpen. Als ik de kabels die naar het bedieningspaneel toe lopen doormeet, zie ik dat er wel stroom naar toe gaat. Helaas werkt het bedieningspaneel niet. Nu lijkt het me bijna zeker dat deze defect is, kan er nog iets anders zijn wat dit probleem veroorzaakt? Na de investering van de hoofd module ( wat niet geholpen heeft ) ben ik schuw om een nieuwe bedieningspaneel te bestellen... Sorry voor mijn late reactie, te druk met andere dingen de laatste tijd. Met vriendelijke groeten, Kevin Blaauw
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...