Ga naar inhoud

Zanussi ZWF 5140P pompt niet


mtomassen

Aanbevolen berichten

Hey, Onze Zanussi pompt niet compleet af en centrifugeert daardoor volgens mij niet. Eerst maakte hij een soort zoemend geluid. We hebben toen de filter schoongemaakt en vonden onder het filter een soort pin. Na het nog een keer te proberen werkte hij nog steeds niet en hebben we de pompmotor geopend. Hier vonden we het andere deel van de pin die waarschijnlijk voorkwam dat de pomp ronddraaide. Toen dachten we eindelijk het probleem opgelost te hebben omdat hij goed het water wegpompte. Uiteindelijk bleet toch nog het water te blijven staan, niet in de trommel zelf maar ongeveer tot en met de filter. Als storingscode geeft hij E32. Dit zou betekenen dat de druksensor een melding geeft. We hebben de complete filter al schoongemaakt en de afvoer zit ongeveer op max 90 cm dus dit zou het probleem niet moeten zijn. Weet iemand de oplossing? Bedankt!
Link naar reactie
Bij een E32 melding ziet de nivo regelaar niet de juiste water hoogte of is de pomp defect. Verwijder het boven blad. Rechts boven zit een (blauwe) bus met een paar dunne draden en een rubber slangetje. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet heem weer terug. Probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie! Volgens mij pompt de wasmachine wel. Als we hem namelijk volgooien met water dan pompt hij tot op een bepaalde hoogte, tot de filter. Dus wanneer je de filter eruit haalt staat daar een laag water. Misschien is het dus inderdaad de meter. Waar zit dit buisje? Hier een foto van de binnenkant http://imgur.com/3OSBx90 Bedankt!
Link naar reactie
We hebben de niveauregelaar doorgeblazen en het werkt nog steeds niet goed. De storingscode is nu E21 oftewel geen waterafvoer. Nu zag ik in een ander forum dat het kan door een verstopping bij de ecobal? Waar zit deze precies? En kan het kloppen dat er water moet blijven staan waar het filter zit of moet het echt kurkdroog zijn. De pomp probeert alles weg te pompen maar het lijkt wel alsof het hem niet lukt op een of andere manier.
Link naar reactie
Hoi HarryO, Bedankt voor de hulp! Hij werkt weer. Ik weet niet wat het hem precies gedaan heeft. We hebben de niveauregelaar weer overnieuw uitgeblazen, de afvoerslang helemaal uitgeblazen, het pompje schoongemaakt en met schoon water hem gespoeld. Hij doet het nu gewoon weer helemaal. Bedankt!
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 2 jaren later...
Goede dag, Wij hebben een zanussi 5140 p en deze centrifugeert niet meer. Op aanraden van andere fora heb eerste dingen als filters schoonmaken al geprobeerd maar dit bleek niet te helpen. Vervolgens heb ik de niveauregelaar doorgeblazen maar ook dit verhielp het probleem niet. Hij pompt wel probleemloos water naar binnen en weer weg en ik zie geen verdere foutmeldingen. Daarnaast lijkt het er wel op alsof er iets begint te draaien op het moment dat ie moet centrifugeren maar dat de trommel gewoon niet ''gepakt'' wordt. Iemand die hier ervaring mee / tips voor heeft? Groet, Thijs
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...