Ga naar inhoud

Bosch Classixx5 afvoerpomp kapot


Marian-4

Aanbevolen berichten

Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen/adviseren? Onze Bosch Classix5 wasmacine is nu 5 of 6 jaar oud. Sinds een tijdje ruikt de wasmachine niet echt fris. Geen enorme stank maar zonder wasverzachter is het echt niet fris. Regelmatig was ik op hoge temperaturen en eens per maand laat ik de machine draaien met schooonmaakazijn of soda. De schoonmaakazijn voor de trommel en de soda voor het waspoederbakje. Nu maakt de wasmachine ook een zeurderig geluid bij het afpompen. Niet altijd maar erg regelmatig. Het pluizenfilter heb ik regelmatig gecontroleeerd maar meer dan een klein scheutje water haal ik daar niet uit. Als ik aan het schoepje erachter draai dan voel ik beide richtingen uit was weerstand. Nel alsof er een veertje achter zit die hetgeen terug trekt. Lastig uitleggen, Ik vermoed dat de afvoerpomp kapot is. Een nwe originele pomp kost 70 euro. Voor ik dit bestel zou ik graag ervaringen en kennis van andere mensen horen. Herkent iemand mijn probleem en heeft iemand tips? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Pomp is NIET defect, hoort zo bij deze modellen. Gebruik je poeder of vloeibaar wasmiddel? Is het manchet (= de rubber ring tussen deur en trommel) goed schoon, ook onder de randen? Geef de machine eens een beurt met een wasmachine reiniger. Voor meer hulp alle informatie uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
Bedankt Harry! Ik was uitsluitend met poeder. De rubbers zijn schoon. De reden waarom ik dacht dat het de afvoerpomp zou kunnen zijn is het geluid, zeurderig en brommend, wat de machine maakt als deze gaat afpompen. Het typenr is WAA28260NL/04. Wat voor machinereiniger raadt u aan? Zijn de wasbeurten met azijn of soda niet afdoende?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...