Ga naar inhoud

Electrolux EWT 1220 bovenlader


Kiwi

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een bovenlader van het merk Electrolux, het toestel is van 2005 en heeft de volgende problemen, na het programma 95 graden afgerond te hebben met centrifugeren gaat de machine opnieuw vullen met water? Ook is de centrifuge tijd erg lang! Wie kan me helpen met deze vragen? Groeten, Dirk
Link naar reactie
Het zou de nivo regelaar kunnen zijn. Verwijder de zijkant. Je ziet nu de nivo regelaar zitten (=ronde schijf met een paar draden en een rubber slangetje.) Trek het slangetje er van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine nu opnieuw. Controleer ook even de foutmelding. Druk hiervoor bij een draaiende machine de toetsen Start/Pauze en Start uitstel samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
Beste Harry, Alvast bedankt voor het meedenken! Slangetje heb ik door geblazen, maar merkte totaal geen weerstand, dus lijkt niet verstopt of zo. Toetsen combinatie heb ik geprobeerd, tijdens een programma en zag het volgende, Start/pauze en einde gaan allebei uit en daarna knipperen ze beide 1 keer gelijktijdig. Programma word trouwens niet goed afgerond, de was bleef nat met zeep. Stekkers zitten overigens wel goed in de printplaat. Groet, Dirk
Link naar reactie
Is E11 maar dat betekend dat de machine niet en niet snel genoeg water krijgt. Is onlogisch tov je probleem. Controlleer toch voor de zekereheid of er voldoende water uit de kraan komt en of het filtertje tussen kraan en slang schoon is. Wat ook nog kan is dat er zwart koolborstel gruis op de printplaat van de elektronica module zit. Deze zit in de kunststof behuizing achter de bedienings knoppen. Dit geleid en geeft dan vreemde storingen.
Link naar reactie
Beste Harry, De wasmachine doet het weer!, deze was aangesloten op een buitenkraan, deze lekte een beetje, dus zal inderdaad die e11 code daardoor hebben gekregen! De wasmachine staat nu weer aangesloten op een fatsoenlijke kraan, filter in de kraan was trouwens schoon. Printplaat was ook schoon. Bedankt voor het helpen! Groeten, Dirk
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...