Ga naar inhoud

wasmachine blijft spoelen


Annie-2

Aanbevolen berichten

mijn Bosch logixx 8 heeft het probleem dat hij na de wasbeurt niet stopt maar opnieuw gaat spoelen. ook schuimt hij heel erg. ik heb al een keer een flesje reinigingsmiddel er in gedaan maar het heeft niet geholpen. Type: E-nr Was28491NL/18FD8809 200049 KDcode ME147AD 40110x002101002
Link naar reactie
Laat de machine eens geheel leeg lopen door de slang in een afwas teiltje te houden. Laat hem dan een keer of 3 op 95 graden wassen zonder wasgoed. Komt er dan nog schuim vrij? Gebruik je poeder of vloeibaar en doe je dit via de zeepbak of rechtstreeks in de trommel? Indien via de zeepbak: verwijder de zeepbak en giet een paar gieters met heet water via de zeepbak opening de machine in. Deur wel dicht doen...
Link naar reactie
Ik denk dat een reset het mogelijk oplost maar is een gok. Ook weet ik de reset procedure van deze machine niet 100% zeker. Probeer dit eens: Deur sluiten. Programma knop op Uit. Draai de programma knop in één keer door naar Centrifugeren. Wacht tot het lampje Start/Pauze gaat knipperen. Druk dan de toets van de Centrifuge snelheid in en houd deze ingedrukt en draai de programma knop naar Afpompen. Laat de toets los en draai de programma knop door naar Uit. Probeer de machine nu nog eens.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
volgens de monteur moet er nieuwe elektronica in en dat is de machine volgens mij niet waard. als ik de machine nu gebruik schuimt hij aan het eind van het program heel erg. dit terwijl ik nu maar heel weinig waspoeder gebruik. Ik snap niet dat voor wat schuim de elektronica moet vervangen worden.
Link naar reactie
Of hij spoelt niet voldoende vaak waardoor er zeep resten achter blijven of er zitten nog steeds zeepresten in de machine. Verwijder bovenblad. Pak de zeep bak er uit. Giet nu met een gieter heet water in het gat van de zeep bak en kneed voorzichtig de slang tussen de zeepbak en de kuip van de machine. Aangekoekte zeepresten die hier zitten worden dan opgelost. Laat de machine dan nogmaals een 95 graden was draaien met een goede machine reiniger. Ben benieuwd naar het resultaat.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...