Ga naar inhoud

zanussi zwf1210


Ronald-de-Vreede

Aanbevolen berichten

Hallo, We hebben een Zanussi zwf 1210 uit 2007. En deze maakt soms het programma niet af. We denken dat hij al aardig ver in het programma is, alleen het laatste stukje spoelen en centrifugeren moeten nog. Ik heb de foutcode uitgelezen. Start en einde knipperen samen en dan start nog twee keer extra. De verhouding is dus 1-3. Is dit code 13 of juist 31? En wat is er dan mis, kan ik dat zelf repareren? Groet, Ronald
Link naar reactie
Is E13, staat voor lekkage geconstateerd of onjuiste waterhoogte gemeten. Ik geeft je de meeste kans met een onjuiste waterhoogte meting. Verwijder bovenblad, de nivo regelaar zit rechts boven.(= ronde schijf met een paar draden en een rubber slangetje) De machine heeft er mogelijk 2. Trek het slangetje er van af, blaas het slangetje door en plaats hem weer terug. Probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Hallo HarryO, Van lekkage is geen sprake, dus het zal de nivo-regelaar wel zijn. Deze was gemakkelijk te vinden en het slangetje heb ik doorgeblazen. De eerste was heeft hij zojuist netjes afgemaakt. Dus nu maar hopen dat het inderdaad is opgelost. Heel hartelijk dank voor je inspanning, dit heeft ons een hoop geld bespaard! Groet, Ronald
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo, Onze wasmachine doet het niet goed. Ik dacht eerst dat het hetzelfde probleem was, dus ik heb opnieuw het slangetje doorgeblazen. Dit ging zonder weerstand. En we hadden de dag ervoor nog een schoonmaakmiddel/programma gedraaid. Nu heeft het blazen niet geholpen. En maakt de machine zijn programma nog steeds niet af. Ik heb opnieuw de foutcode utigelezen: 2 keer samen en dan nog 3 keer alleen. Dus 2-5. Dat is wat anders dan de vorige keer. Kan ik dit zelf oplossen? Alvast heel erg bedankt voor je hulp. Groet, Ronald
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...