Ga naar inhoud

Whirlpool stopt in programma


Jacobus-1

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb momenteel een probleem met de wasmachine. Het is al een oudere machine en ik heb genoeg geld over, dus ik had gedacht om eerst een poging te wagen op de machine zelf te repareren, en anders gewoon een nieuwe machine te kopen. Over het algemeen ben ik vrij handig met machines, maar ik heb aan een wasmachine nog nooit gesleuteld, dus ik dacht dat dit een goede manier zou zijn om het te leren. Het probleem is als volgt - de wasmachine is van het merk Whirlpool, en hij gaat gewoon aan en uit, de sluiting word goed geregistreerd en het programma begint als ik op start duw, maar stopt ermee zosnel hij moet beginnen met het spoelprogramma. Op dat moment begint het 'sleutel lampje' ook te knipperen. Ik heb inmiddels verschillende programmas geprobeerd, en heb het volgende uitgevogeld: 1. De pomp werkt goed, water word de machine in en uitgepompt, en als ik het programma handmatig stop zet staat er ook geen water meer in de machine zelf (wel nog wat bij de filter natuurlijk) 2. De sluiting werkt goed, want het programma begint zonder problemen 3. De electronica in de machine lijkt goed te werken, want hij kan wel tussen programmas wisselen 4. De trommel draait normaal tijdens het was programma, dus hier lijkt het ook niet aan te liggen. 5. De wasmachine stopt zosnel ik een spoel of centrifuge programma begin. Bij het centrifuge programma hoor en zie ik de machine de trommel wel leeg pompen, maar zosnel ie daarmee klaar is houd ie ermee op. Ik heb inmiddels te filter meerdere keren verwijderd en schoon gemaakt, en er lijkt ook geen verstopping in de afvoer te zitten (ik neem aan dat er dan nog water in de trommel zou zitten nadat ik het programma stop zet). Momenteel heb ik het gevoel dat, ondanks dat de trommel toch draait tijdens het gewone programma, dat de koolborstels gewoon versleten zijn. Ik hoopte dat jullie mij hierbij verdere tips kunnen geven, en misschien nog andere ideeën over waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden. P.s. Ik heb de handleiding grondig nagekeken, en kon hier niks over deze foutmelding vinden. Indien nodig kun je deze vinden op https://www.gebruikershandleiding.com/Whirlpool-awm-6145/handleiding-5-304663.html Het typenummer is AWM-6145 Alvast bedankt voor jullie tijd.
Link naar reactie
Hoi Harry, Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels de koolborstels eruit gesleuteld en bekeken, en zoals ik verwachtte waren ze toch al aardig versleten. Een van de twee borstels was nog 1 centimeter lang, de andere haalt de 3 millimeter nog niet eens. Ik zal morgen eens op bezoek gaan bij Ma's Service (Europart) om te zien hoeveel deze reparatie me gaat kosten, maar voor zover ik op internet kan zien zal dat tegen de 30 euro liggen. Nu alleen nog hopen dat niks anders kapot is! Nogmaals bedankt voor je hulp, en ik laat wel een bericht achter of het wel of niet is gelukt in de komende dagen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...