Ga naar inhoud

5.1 setje op de playstation 2?


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook een ps2, en een dvd speler. Vroeger alleen de ps2. Ik heb ook zo'n optische kabel, en die sluit ik aan op mijn receiver. En daar heb ik gewoon super grote boxen op aangesloten. Maar vroeger had ik ook zo'n soort setje als wat daar boven staat als plaatje. Das voor games gewoon voldoende genoeg, maar voor films zou ik toch iets anders aanschaffen, weet niet waar je 'voldoening' ligt, maar ik had niet echt een compleet "geluid" gevoel bij zo'n setje.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hallo, Ik heb besloten maar gewoon gelijk een home-cinema setje te vragen om het niet al te moeilijk te maken :) , maar de ps2 kan toch gewoon op elk home-cinema setje aangesloten worden zodat ik van de 5.1 daarvan gebruik kan maken? (mijn vader zei dat de aanbieding setje van de mediamarkt, een Sony van 130 euri geen echte 5.1 geluid had maar DTS, klopt dit?)
Link naar reactie
GTA Vice City ondersteunt DTS als uitvoer-signaal, dus als die decoder dat daadwerkelijk ondersteund zit je goed. Overigens zou ik er een nulletje achter dat bedrag zetten ... ;) Overigens : - Dolby Digital (maximaal 5.1 boxen) - DTS (gewoon andere definitie) - Dolby Surround / Pro Logic : 2.1 signaal aangevuld met een 'nep' mono-kanaal voor achter dat ruimtelijke indruk mogelijk maakt DTS is volgens mij niet bepaald normaal in (goedkope) decoders van de prijsklasse die je noemt. Je zou merk/typenummer op internet moeten zoeken of je vader nog eens langs de Mediamarkt in kwestie moeten sturen.
Link naar reactie
[quote:7852a0e102="redmar"][quote:7852a0e102]Overigens zou ik er een nulletje achter dat bedrag zetten ... [/quote:7852a0e102] EUR 1300? Koop dan helemaal niet zulke rommel en neem dan een BOSE 3-2-1 :D Dat is sowieso veeeeeel beter dan 5.1 8)....[/quote:7852a0e102]Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een bose 3-2-1 setje een mooi ruimtelijk geluid kan produceren... Enne, DTS staat voor Digital Theatre System. Is volgens mij wel gecomprimeerd, maar idd van veel betere kwaliteit dan Dolby Digital.
Link naar reactie
[quote:4ea0c4820c="redmar"][quote:4ea0c4820c]Overigens zou ik er een nulletje achter dat bedrag zetten ... [/quote:4ea0c4820c] EUR 1300? Koop dan helemaal niet zulke rommel en neem dan een BOSE 3-2-1 :D Dat is sowieso veeeeeel beter dan 5.1 8)....[/quote:4ea0c4820c]:X Hoe kom je er nu bij dat Bose beter is dan 5.1 :\ Het zijn verschillende dingen hè. 5.1 betekent gewoon dat er 5 speakers zijn opgesteld, met een subwoofer, en Bose is een merk. Bose impliceert zelf toch ook 5.1 sound te creeren, nietwaar? En TAG McLaren heeft ook 5.1 mogelijkheden. Bose is daarom beter? In ieder geval, bij Bose betaal je veel voor de marketing, waardoor iedereen denkt dat het goed is, maar veelal kun je voor goedkoper een beter presterend setje kopen.
Link naar reactie
Zelf kom ik veel op audiobeurzen (ach wat wil je ook met zo'n pa), maar de Bose 3-2-1 klinkt toch wel verdraaid goed (heb hem versheidene keren gehoord)... Natuurlijk kun je het verschil wel horen dat er geen speakers achter, maar het is verschil zonder speakers achter is niet tot nauwelijks te horen ;) DTS is veel minder gecomprimeerd dan Dolby Digital. Daarom levert het een betere geluidskwaliteit. DTS is trouwens ook 5.1 Surround :D
Link naar reactie
Ik weet ook wel wat 5.1 is :lol: maar volgens mij heb je zo'n BOSE geluid nog nooit gehoord :wink: mn oortjes klapperen nog :D ... Maar misschien meer iets voor films idd dan voor computerspellen dan, weet niet hoe storend het missen van echte achterspeakers daarbij is (BOSE alleen met films beluisterd)...
Link naar reactie
[quote:be9040ef47]DTS is veel minder gecomprimeerd dan Dolby Digital. Daarom levert het een betere geluidskwaliteit. DTS is trouwens ook 5.1 Surround [/quote:be9040ef47]Hoe zat het ook alweer met THX, waar stond dat ook alweer voor? Was dat niet een standaard uitgevonden door Steven Spielberg ofzoiets?
Link naar reactie
[quote:02d3d262fa="redmar"]Ik weet ook wel wat 5.1 is :lol: maar volgens mij heb je zo'n BOSE geluid nog nooit gehoord :wink: mn oortjes klapperen nog :D ... [/quote:02d3d262fa] Wat was je vergelijkingsmateriaal dan een setje speakers van Trust ? ;)) Ik weet dat toen ik voor het eerst mijn set had aangesloten m'n oortjes ook klapperden ... :P [quote:02d3d262fa] Maar misschien meer iets voor films idd dan voor computerspellen dan, weet niet hoe storend het missen van echte achterspeakers daarbij is (BOSE alleen met films beluisterd)...[/quote:02d3d262fa] Ik geloof best dat het werkt, maar het feit dat je BOSE zo'n beetje alleen bij 'officieele BOSE'-dealers kunt kopen die niet/nauwelijks vergelijkingsmateriaal hebben doet me denken dat er meer aan de hand is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...