Ga naar inhoud

5.1 setje op de playstation 2?


Aanbevolen berichten

hallo mensjes. Ik heb wel es gelezen enzo dat het mogelijk is om een 5.1 setje aan te sluiten op de ps2 en er dan nog als een echt 5.1 setje van gebruik te maken ook. Via de Spdif ofzoiets toch? kan iemand dit bevestigen? Zo ja wat is dan een goede 5.1 set om op mijn ps2 te zetten? alvast bedankt voor het advies
Link naar reactie
Tja, je hebt een optisch kabeltje nodig, dat is eingelijk alles. En het setje wat je eraan wilt hangen, ligt natuurlijk helemaal van je budget af en je eisen. Ik kan je wel een Logitech Z5500 aanraden, maar misschien vind je die te duur maar misschien vind je die veel te slecht en wil je voor een echte home cinema set gaan.
Link naar reactie
[quote:20910c7d2c="computer_nerdo"]'t is een verjaardags cadeau dusz. ik denk dat het tot 90 euri ofzo zal mogen kosten, in elk geval niet te ver over de 100. Maar met zo'n optisch kabeltje heb je ook alle 5.1 effecten?[/quote:20910c7d2c]Ow haha die Z-5500 is al 300 euro ongeveer. Een optisch kabeltje draagt 5 kanalen met zich mee ja, bij een Z-5500 kun je die er ook recht inprikken. Ik weet niet wat je belangrijk vind bij je games, bas of wil je dat liever niet? Als je veel bas wilt moet je bij Logitech zijn. Edit: http://www.tweakers.net/pricewatch/?Sortering=Prijs&Cat2=451&Query=&Action=&Landfilter=Benelux Ik zou voor de Terratec gaan denk ik voor dat budget - de Terratec HomeArena TXR665 dus.
Link naar reactie
[quote:a50ba434a7="computer_nerdo"]het liefst eigenlijk een instelbare bas hard als mijn ouders er niet zijn en dacht als ze er wel zijn :lol:[/quote:a50ba434a7]De Bassen zijn bijna altijd instelbaar, bij de logitech en de Terratec en Creative setjes in ieder geval wel. Maar er zijn mensen die vinden dat er gewoon bij de logitech nog teveel bas uit komt op zijn minst. Maar het beste kun je luisteren bij de mediamarkt ofzoiets dergelijks.
Link naar reactie
[quote:f3fc4f065c="computer_nerdo"]'t is een verjaardags cadeau dusz. ik denk dat het tot 90 euri ofzo zal mogen kosten, in elk geval niet te ver over de 100. Maar met zo'n optisch kabeltje heb je ook alle 5.1 effecten?[/quote:f3fc4f065c] Tip : spaar liever door voor iets fatsoenlijks je oren en je buren zullen je dankbaar zijn ;) En laat je aub niet verleiden door kretelogie zoals '500 Watt vermogen' ... // --- Je hebt een decoder nodig die je digitale signaal kan decoderen. Let er wel ff op dat je de optische uitgang van je ps2 aan zet in je setup ;) Een simpele optische kabel kost je een paar tientjes (tenzij je naar een audio zaak gaat en 100 Euro aan je kabel alleen al uitgeeft ;)) Daarna is het een kwestie van je spel instellen ... Let daarbij op dat niet ieder PS2 spel Dolby Digital 5.1 geluid heeft. Sommige spellen hebben 'slechts' Dolby Prologic. Aan de andere kant kan een goede decoder/versterker je stereo-spelgeluid omzetten in een wat voller 'ruimtelijk' geluid.
Link naar reactie
[quote:1f88325dc3="JaFO"] Tip : spaar liever door voor iets fatsoenlijks je oren en je buren zullen je dankbaar zijn ;)[/quote:1f88325dc3] mijn oren zijn wel wat gewend, heb op mijn pc een 5.1 setje van 40 euro :P [quote:1f88325dc3="JaFO"] En laat je aub niet verleiden door kretelogie zoals '500 Watt vermogen' ... // --- Je hebt een decoder nodig die je digitale signaal kan decoderen. Let er wel ff op dat je de optische uitgang van je ps2 aan zet in je setup ;) Een simpele optische kabel kost je een paar tientjes (tenzij je naar een audio zaak gaat en 100 Euro aan je kabel alleen al uitgeeft ;)) Daarna is het een kwestie van je spel instellen ... Let daarbij op dat niet ieder PS2 spel Dolby Digital 5.1 geluid heeft. Sommige spellen hebben 'slechts' Dolby Prologic. Aan de andere kant kan een goede decoder/versterker je stereo-spelgeluid omzetten in een wat voller 'ruimtelijk' geluid.[/quote:1f88325dc3] een paar tientjes voor zo'n optische kabel? :| dat wordt dus een dure bedoening :o
Link naar reactie
[quote:077d7a6157="computer_nerdo"][quote:077d7a6157="JaFO"] Tip : spaar liever door voor iets fatsoenlijks je oren en je buren zullen je dankbaar zijn ;)[/quote:077d7a6157] mijn oren zijn wel wat gewend, heb op mijn pc een 5.1 setje van 40 euro :P[/quote:077d7a6157] Waar staat je ps2 (en tv) ? M.a.w. : hoe groot is de kamer waarin het geheel staat ? In een beetje huiskamer is een pc-speakersetje net iets te slap qua geluid. Zelf heb een hele tijd op die manier dvd's bekeken (via pc en ps2), maar een echte set klinkt toch stukken beter (zelfs voor een niet audio-fanaat als ik). Dus geloof me als ik zeg dat je met wat meer geld best wat daar voor terug krijgt in (luister)gemak. Al is het maar in de vorm van betere instel-mogelijkheden en/of een afstandbediening voor het geluid. [quote:077d7a6157] ... een paar tientjes voor zo'n optische kabel? :| dat wordt dus een dure bedoening :o[/quote:077d7a6157] Ik denk iets van 10-20 Euro voor een 'officieel' kabeltje van Sony voor de ps2. Veel goedkoper zal het niet worden, want het is stukken breukgevoeliger dan normale koperen draadjes. btw : Zat er geen optisch kabeltje bij je ps2 ? Anders ff opletten of ie bij je speakerset zit. Scheelt je weer een onnodige uitgave :)
Link naar reactie
[quote:e0777947b5="computer_nerdo"]hoe zijn de meningen over deze setjes: CREATIVE INSPIRE P5800 5.1 ENCORE XP-2032 5.1CH AMPLIFIED SPEAKER SYSTEM LOGITECH X-530 SURROUND SPEAKERS?[/quote:e0777947b5]Tja, wat wil je horen? Als ik ze bagger vind, koop je ze dan niet? Die P5800 ziet er uit als een 5.1 versie van de P380, en daar vind ik de bas erg van tegenvallen, veel te boomy. Als je een sok in de basreflexpijp propt is ie als een stuk mooier, maar dan gaat de bas weer totaal niet diep. De X-230(?) wat natuurlijk gewoon de 2.1 versie is van de 530, vond ik de bas wel dieper gaan maar nog steeds erg boomy en vol en dik of hoe je dat kunt omschrijven.
Link naar reactie
[quote:a70817cc07="computer_nerdo"]dus dat spul is niets? (is goedkoop en komt van de website van een winkel hier in de buurt)[/quote:a70817cc07]Nou dat is moeilijk te zeggen. Als je eerst een wekkerradio gewent bent zal dit een grote verbetering zijn (of een tv natuurlijk) Ik heb een iets duurdere speakerset, en ik heb die dingen en _ik_ vind de bas te bol. Jij kunt dat gewoon mooi vinden. Maar als je nog een decoder moet kopen wordt het ook nogal duur denk ik. Als een 5800 dat wel heeft zou ik die dan nemen. Zie Gerbens post dan.
Link naar reactie
[quote:ea1a4b00e0="computer_nerdo"]dus dat spul is niets? (is goedkoop en komt van de website van een winkel hier in de buurt)[/quote:ea1a4b00e0] Ga dan naar de winkel en beoordeel zelf, want zoals Interficior zegt ligt het aan wat je gewend bent of het een verbetering is. Er is gewoon altijd 'beter' spul op de markt, mits je daar geld aan uit wilt geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...