Ga naar inhoud

Bosch WET2820EU/13 FD7901 00059


pintari

Aanbevolen berichten

Zijn de (3) ophang veren nog wel goed? Is de machine wel volledig afgepompt als hij gaat centrifugeren? Laat de machine eens leeg centrifugeren, komt hij wel geleidelijk op toeren? Blaas voor de zekerheid het slangetje van de nivo regelaar eens door, mogelijk gaat hij al centrifugeren met een te hoge waterstand.
Link naar reactie
Nog bedankt voor je snelle reactie. Bij deze de antwoorden op je vragen. Veren zijn in orde en vast gehaakt op de kuip en de bovenrand van het buitenframe. Het optoeren verloopt mooi geleidelijk. Slangetje van de niveau meting door geblazen, is in orde. Weg pompen van het water gaat snel, en zodra de pomp begint lucht te happen start het centrifugeren. Verder heb ik nog de verwarming gedemonteerd om de ruimte onderin de kuip te kunnen bekijken. Echter niets te zien. Maarrr, het onbalans probleem bij hoog toeren centrifugeren is er nog steeds. Bij de eerste keer cenrifugeren tijdens het spoelen hoor je een zachte kloenk.(metaal op metaal) Bij de volgende gang wordt het geluid al sterker, en tijdens de laatste gang is niet meer om aan te horen. Bovendien begint dan ook de onbalans. Dus ik vermoed dat er in de kuip iets los zit, maar ik heb geen idee wat. Vreemd is ook dat het na elke centrifuge gang sterker wordt. Ik wil eigenlijk de ruimte tussen de trommel en de kuip goed kunnen zien. En zag dat de voorkant van de kuip aan de deur zijde demontabel is. Denk jij dat dat te doen is voor een eenvoudige bouten en moeren figuur zoals ik?
Link naar reactie
Na lang zoeken toch nog de oorzaak van de onbalans gevonden. Machine stond al op het randje van de vuilnisbak, want de druk om een nieuwe te kopen werd met de dag groter. Probleem zit in de verbinding as en trommel, terwijl de lagering perfect is. Waarschijnlijk zitten op deze plaats enkele puntlasverbindingen die na elkaar los raken. Want als je de trommel beweegt t.o.v de kuip dan voel je na wat kracht zetten beweging. Alles uit elkaar halen en verbinding laten lassen ging mij te ver. Dus toch maar besloten een nieuwe te kopen Nog bedankt voor het meedenken en de geode adviesen.
Link naar reactie
De verbinding tussen trommel en as kruis is geen las verbinding maar zit vast met een 3 (of 6) tal bouten. Je kunt nog even wachten met de aankoop en de kuip los halen. Zie http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/Wasdroogcombinatie/WET2820EU/13 Tabblad Alle onderdelen en tekeningen, tekening 4 (er gaat iets mis met de site, mijn URL word niet geplaatst)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...