Ga naar inhoud

plastic brokje tussen kuip en trommel va


Ad-3

Aanbevolen berichten

Na het verwijderen van een sok, kijk ik door de sparing van het verwarmingselement en zie ik dat er een grijsachtig kunststof brokje/klontje zit tussen de kuip en de trommel. AEG Lavamat 52600 uit 2005. Als ik de trommel draai, dan draait het brokje gezellig mee, het rammelt flink om daarna weer netjes terug naar beneden te zakken. Het hangt dus een beetje tussen de kuip en de trommel maar het wil er niet uit. Wat nu? De was stapelt zich lekker op, dus ik zal iets moeten ondernemen. Ik heb vanaf de voorkant geprobeerd te porren met een metalen strip, maar dat schiet niet op. Kan ik simpelweg de wasmachine met de vulopening naar onderen leggen en dan een beetje draaien en hopen dat het brokje eruit valt? Of kuip helemaal los maken? Hopen dat het brokje vanzelf uit elkaar spat lijkt me geen goed idee. Iemand een goed idee?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Sorry, het merk had ik in de titel staan maar was bruut afgekort door de computer. :) Ik heb het inmiddels toegevoegd aan mijn eerste post. Het is een AEG Lavamat 52600 uit 2005. Ondersteboven kantelen heb ik inmiddels geprobeerd, maar klontje zakt er niet uit. Ik kan inderdaad de opening tussen de kuip en de pomp proberen, maar het blokje is dikker dan de ruimte tussen de kuip en de trommel dus hij zit los , maar kan er niet tussenuit. Voor de duidelijkheid: het blokje zit dus aan de voorkant (!) van de wasmachine en niet waar de gaatjes in de trommel zitten. Ik denk niet dat ik er met een tang bij kan komen.
Link naar reactie
"Ondersteboven kantelen heb ik inmiddels geprobeerd" Dat is een linke manier en kan straks vreemde storingen veroorzaken... Het blokje is er ingekomen en moet er dus ook weer uitkunnen. Kun je niet met gepast geweld iets ruimte maken tussen de rand van de trommel en de kuip? Ander moet de gehele kuip uit elkaar, bestaat bij deze machine uit 2 delen die met schroeven vast zitten. Is wel een pittige klus.
Link naar reactie
Gelukt! (Harry bedankt) Voor de volgende pineut staat hieronder hoe ik het probleem van een plastic klompje tussen de voorkant van de kuip en de trommel bij AEG Lavamat 52600 heb opgelost: 1. Verwijder verwarmingselement aan achterzijde, laat iemand anders er in schijnen met een zaklampje zodat die kan bepalen wanneer het klompje onderin ligt. Hoeft niet. 2. Verwijder grote schroeven van voorste betonring en schuif de voorste betonring 1 cm naar voren. 3. Schroef aan aantal van de onderste verbindingsschroeven tussen beide kuip helften 5 mm los waardoor de kuiphelften bij het wrikken iets uit elkaar kunnen zodat het klompje ruimte krijgt om te vallen. Meer dan 5 mm is niet nodig. 4. Wrik met steenbeitel aan de voorkant tussen de spleet van de trommel en de kuip. De rand van de RVS kuip boog krom maar dat heb ik naderhand weer heel simpel en netjes kunnen terugbuigen m.b.v. een Baco. 5. Na enig wrikken werd de spleet groter en kon ik het klompje zien zitten. Een tikje met een grote schroevendraaier deed de rest. 6. Het bleek een gesmolten stuk plastic te zijn van 15 mm doorsnede. Zo, nu alleen nog alles terug in elkaar zetten en hopen dat ik niks heb gemold, maar dat is een andere zaak... :)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...