Ga naar inhoud

Subwoofer dreunt te veel door naar beneden....


Aanbevolen berichten

Staat hij op de vloer? Dan zou je kunnen proberen of het effect heeft als je hem op rubberen voetjes zet. Zorg daarna dat je probeert de plekken waar het meeste geluid langs naar beneden gaat een beetje isoleert. [size=9:679f0b7544]Het beste zou zijn om een kamer in een kamer te bouwen die los van mekaar staan, de binnen kamer staat dan op gedempte poten. Echter lijkt me dit een beetje overdreven[/size:679f0b7544]
Link naar reactie
nog een tip voor het vastzetten van de kabel in een lus. Dat kan je erg goed doen met het binnenwerk van een kroonsteen. Als je de schroefjes uit een kroonsteen draait dan kun je het metalen binnenwerkje eruit drukken en dan de schroefjes er weer in doen, je hebt dan een mooi compact kabel klemmetje. Je zult wel een iets grotere maat kroonsteen moeten kopen dan de "standaart" welke geschikt is voor 2.5 kwadraat kabel want daar past (meestal) net geen 2x een remkabel doorheen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou, ik heb mijn sub vandaag met nylonkoord aan mn bureau gehangen. Zo'n 8 cm boven de grond. Helaas werkt het niet zo goed als ik had verwacht. Beneden is de bas nu iets minder duidelijk, zodat je de mid-laag tonen beter kan horen :wink: Op mijn kamer is de bas nu ook minder krachtig. Voordeel is wel dat er minder echt hard meetrilt. [Edit] [img:321a5bda99]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/DSCF0159%20(Small).JPG[/img:321a5bda99]
Link naar reactie
[quote:fe5b4d5d46="Die hard gamer"]Nog een oplossing: Zet je subwoofer (met spikes) op een tegel, van 40 bij 40 cm ofzo, en het liefst een zo zwaar mogelijke tegel :wink:[/quote:fe5b4d5d46] Tegel als het kan vervangen door iets van lucht kussentjes. Door de tegel kan de grond minder meetrillen maar door een luchtkussentje worden de schokken voor een groot deel geabsorbeert.
Link naar reactie
[quote:9180d68ff6="pcguy"][quote:9180d68ff6="Die hard gamer"]Nog een oplossing: Zet je subwoofer (met spikes) op een tegel, van 40 bij 40 cm ofzo, en het liefst een zo zwaar mogelijke tegel :wink:[/quote:9180d68ff6] Tegel als het kan vervangen door iets van lucht kussentjes. Door de tegel kan de grond minder meetrillen maar door een luchtkussentje worden de schokken voor een groot deel geabsorbeert.[/quote:9180d68ff6] Hij moet wel VRIJ hangen, het lijkt op de foto alsof de achterkant nog contact maakt met de muur!!!
Link naar reactie
Ja, je zult wel wat moeten expirimenteren met de afstand speaker-wand of speaker-vloer. Als de afstand te klein is dan zullen de geluidsgolven natuurlijk gewoon "overspringen"(resonantie) en zit je nog met een trillende vloer. Ik ging ook uit van de speakers op oorhoogte op te hangen en een redelijk stukje van de muur af. Je hebt dan rondom al gauw een meter of meer aan lucht en dat dempt behoorlijk goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...