anoniem Geplaatst: 19 december 2004 Delen Geplaatst: 19 december 2004 nou de titel zegt het al ... m'n Subwoofer van m'n logitech Z-5300 setje dreunt teveel door naar beneden , volgens m'n ouders , DUS... wil ik iets hebben om het doordreunen te isoleren , maar ik wil zelf eigenlijk geen bass verliezen ? waarmee / hoe is dit mogelijk ? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2004 Staat hij op de vloer? Dan zou je kunnen proberen of het effect heeft als je hem op rubberen voetjes zet. Zorg daarna dat je probeert de plekken waar het meeste geluid langs naar beneden gaat een beetje isoleert. [size=9:679f0b7544]Het beste zou zijn om een kamer in een kamer te bouwen die los van mekaar staan, de binnen kamer staat dan op gedempte poten. Echter lijkt me dit een beetje overdreven[/size:679f0b7544] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2004 ja , er ligt ten eerste een vloertegel onder , de rest van de kamer heeft dit niet , en ook nog zo'n lap isolatiemateriaal .. met puntjes en platte zijde...... maar ik zal het is proberen ... het moet iig. van de grond af toch ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2004 Van de grond af is inderdaad een van de belangrijkste dingen, zo kan je namelijk de trillingen die naar beneden gaan een heel eind de kop in drukken. Ik weet zo niet hoe groot die sub is en hoe zwaar e.d maar misschien past een freefloat er wel onder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2004 Een maat van mij heeft z'n subwoofer op een plank staan en onder die plank zitten metalen punten die met de punt op de grond komen, zo houdt hij ook heel wat trilling weg die naar beneden zou gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 Zet het ding eens op spikes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 [quote:ca7c1c7bff="gerben"]Zet het ding eens op spikes.[/quote:ca7c1c7bff] Ja precies dat bedoel ik, kwam alleen niet echt duidelijk naar voren uit mijn reactie :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 Ophangen aan een (of 2) staaldraad (bv. fietsremkabel) werkt ook erg goed, doe je nog een veer tussen de staaldraad dan is je woofer zo goed als voor 100% geisoleerd van vloer/plafond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Hey, das idd wel een leuk id. Moet maar eens kijken of ik hem onder mn burea kan hangen. Ik wil alleen niet schroeven in mn subje :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 nog een tip voor het vastzetten van de kabel in een lus. Dat kan je erg goed doen met het binnenwerk van een kroonsteen. Als je de schroefjes uit een kroonsteen draait dan kun je het metalen binnenwerkje eruit drukken en dan de schroefjes er weer in doen, je hebt dan een mooi compact kabel klemmetje. Je zult wel een iets grotere maat kroonsteen moeten kopen dan de "standaart" welke geschikt is voor 2.5 kwadraat kabel want daar past (meestal) net geen 2x een remkabel doorheen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2004 Nog een oplossing: Een afwasbakje half vullen met zand, laag je plastic folie erover en dan de subwoofer erop zetten. het beste is dat de subwoofer Niet de randen van het afwasbakje raakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 piepschuim is ook nog een oplossing, misschien werkt het niet zo goed als spikes en het ophangen, maar is natuurlijk wel lekker goedkoop. zelf heb ik spikes en die werken voortreffelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 Beste werkt imho nog altijd om de bas flink open te zetten op je eq 8) Nee maar even zonder gein, er zijn 1000 en 1 manieren, het gaat er om dat hij zo min mogelijk contact maakt met de grond/muren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 Nog een oplossing: Zet je subwoofer (met spikes) op een tegel, van 40 bij 40 cm ofzo, en het liefst een zo zwaar mogelijke tegel :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 Nou, ik heb mijn sub vandaag met nylonkoord aan mn bureau gehangen. Zo'n 8 cm boven de grond. Helaas werkt het niet zo goed als ik had verwacht. Beneden is de bas nu iets minder duidelijk, zodat je de mid-laag tonen beter kan horen :wink: Op mijn kamer is de bas nu ook minder krachtig. Voordeel is wel dat er minder echt hard meetrilt. [Edit] [img:321a5bda99]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/DSCF0159%20(Small).JPG[/img:321a5bda99] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 [quote:fe5b4d5d46="Die hard gamer"]Nog een oplossing: Zet je subwoofer (met spikes) op een tegel, van 40 bij 40 cm ofzo, en het liefst een zo zwaar mogelijke tegel :wink:[/quote:fe5b4d5d46] Tegel als het kan vervangen door iets van lucht kussentjes. Door de tegel kan de grond minder meetrillen maar door een luchtkussentje worden de schokken voor een groot deel geabsorbeert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 [quote:9180d68ff6="pcguy"][quote:9180d68ff6="Die hard gamer"]Nog een oplossing: Zet je subwoofer (met spikes) op een tegel, van 40 bij 40 cm ofzo, en het liefst een zo zwaar mogelijke tegel :wink:[/quote:9180d68ff6] Tegel als het kan vervangen door iets van lucht kussentjes. Door de tegel kan de grond minder meetrillen maar door een luchtkussentje worden de schokken voor een groot deel geabsorbeert.[/quote:9180d68ff6] Hij moet wel VRIJ hangen, het lijkt op de foto alsof de achterkant nog contact maakt met de muur!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 Ja, je zult wel wat moeten expirimenteren met de afstand speaker-wand of speaker-vloer. Als de afstand te klein is dan zullen de geluidsgolven natuurlijk gewoon "overspringen"(resonantie) en zit je nog met een trillende vloer. Ik ging ook uit van de speakers op oorhoogte op te hangen en een redelijk stukje van de muur af. Je hebt dan rondom al gauw een meter of meer aan lucht en dat dempt behoorlijk goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2005 Mijn sub is wel volledig vrij van de muur en vloer hoor. Cm of 5 van de muur af. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2005 En ja, dan is er ook nog een eind aan isolatie. Hard geluid blijft hard en vooral bassen zijn in een huis nu eenmaal moeilijk te dempen. Een goede koptelefoon blijft natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen