Ga naar inhoud

Wasmachine spoelt niet goed


Jenny-4

Aanbevolen berichten

Wij hebben een Marijnen wasmachine van ongeveer 10 jaar oud. Het probleem is dat hij niet goed spoelt. Ik moet mijn was nu 3-4 keer extra naspoelen en de derde keer is de hoeveelheid sop nog respectabel. Ik was regelmatig op hoge temperaturen en gister heb ik nog een was zonder wasmiddel op 60 graden gedaan, dan lijkt me dat bij een nieuwe was met bewust heel weinig wasmiddel het probleem zich niet weer voor mag doen. Eigenlijk is dit probleem al langer aan de gang. Filter en wasbakje zijn schoon. Ook draai ik regelmatig een keer leeg op 95 graden. Wat kan het probleem zijn en hoe te verhelpen?
Link naar reactie
Of hij neemt niet voldoende/vaak genoeg water of hij pompt het niet goed af. Probeer de foutcode eens uit te lezen (als deze er al is). Zet de machine aan en als hij water heeft genomen deruk dan de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd ze ingedrukt. Gaan Einde en Start/Pauze dan knipperen? Zo ja in welk patroon?
Link naar reactie
Oke. Als ze beide samen 1 keer knipperen en dat in dit blijvende patroon doen dan is het foutcode E11. Staat voor: - Onvoldoende of geen waterdruk. - Inlaat ventiel defect. - Nivo regelaar ziet geen waterhoogte veranderen. - Kabel fout. - Module fout. Laten we van boven naar beneden afwerken. Is er voldoende waterdruk uit de kraan? Is het filtertje tussen kraan en slang schoon? Is het filtertje tussen slang en machine schoon? Gaan de inlaat ventielen (voor en hoofdwas) open als dit nodig is en zie je dan ook duidelijk water in het zeepbakje komen? Als deze 4 Ja zijn dan blijft alleen de nivo regelaar of de module over. Trek het slangetje van de nivo regelaar af en blaas het slangetje goed door. (= ronde schijf rechts boven met een paar draden en een rubber slangetje, bovenblad moet er af) Zet hem terug en probeer de machine opnieuw. Controleer de module (de print plaat in het bakje achter de bedienings knoppen) op losse contacten en koolborstel gruis. Koolborstel gruis geleid een kan vreemde problemen geven.
Link naar reactie
Beste Harry, Vandaag heb ik met mijn schoonvader uitgebreid alle punten langsgelopen maar we kwamen niets vreemds tegen en alle filters en slangetjes waren schoon. De printplaat hebben we niet helemaal tevoorschijn gehaald maar er zaten geen contacten los. We hebben het waterslot er maar even tussenuit gehaald om te kijken of die nog voor problemen zou kunnen zorgen. Verder viel het mijn schoonvader ook op dat de waterleiding naar de wasmachine wel wat dun is, is hier een geadviseerde diameter voor? De foutkode blijft hij tot nu toe bij het indrukken van de knopjes geven. Wat zouden we nog meer kunnen doen? Jenny
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...