Ga naar inhoud

E10 Foutcode


Bert-G

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Volgens mij klot het type nummer niet. Ik denk dat het ZWG[B]71[/B]60AP moet zijn. E10 betekend dat er problemen zijn met het inlaten van het water of het meten van het nivo hiervan. Loopt de trommel geheel vol of komt er niet meer dan een cm of 10 in te staan? Probeer de uitgebreide foutmelding eens uit te lezen. Zet hiervoor de machine aan en als hij dan loopt drukt je de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd je ze ingedrukt. Krijg je nu E11 of E13? Indien E11: controleer of de kraan volledig openstaat, er voldoende waterdruk is en of het filtertje tussen kraan en slang schoon is. Is dit het geval blaas dan het slangetje van de http://www.europart.nl/a/aeg-niveauregelaar-3792216040-l16850-l66840-00177630 door. Bovenblad er af, de regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Indien E13 dan is er een lekkage gedetecteerd. Verwijder dan het achterpaneel en maak de bodemplaat onderin droog als er water op staat en zoek de oorzaak van de lekkage. Indien er geen water staat controleer dan de vlotter op de bodem of deze blijft hangen. Voor meer hulp het juiste type nummer vermelden incl het lange 9145 of 9149 nummer, staan in de deurrand.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb een AEG L76685FL. Ik krijg eveneens een foutcode E10. Het is niet de watertoevoer, de kraan functioneert goed. Als ik bij het wasprogramma "Vlekken" ingeef dan start de machine met pompen, staat de machine daarna een paar minuten stil waarna de foutmelding E10 verschijnt. Als ik hetzelfde programma start zonder "vlekken" start de machine wel en draait hij het programma tot ca 25 minuten voor het einde, volgens mij het punt waar het spoelprogramma start. Krijg dan ook E10. Als ik handmatig het programma spoelen selecteer draait hij wel gewoon verder. Heb het slangetje van de niveauregelaar al doorgeblasen (met de mond), maar geen verbetering. Wat zou dit kunnen zijn?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Sorry, heb jou topic gemist. De L76685FL heeft een 3-voudig inlaat ventiel met water doorvoer sensor. Als één van deze ventielen niet werkt geeft hij op dat deel van het was programma de E10 melding. Gezien je omschrijving is dat het voorwas ventiel. Controleer de 4 stekkers op het inlaat ventiel. Meet de 4 spoelen door, ze zijn alle 3 volgens mij gelijk. Bovenblad er af en je kunt er bij.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...