Ga naar inhoud

storing indesit iwc 5145


Aanbevolen berichten

Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen. Mijn wasmachine start zijn programma niet. -Machine pakt wel water maar doet daarna niks. -de trommel kan gewoon draaien -machine pompt wel af maar centrifugeert niet. -pluizen filter is schoon -schoepje achterin de filter kan beide kanten soepel gedraaid worden. -stekker is er meerdere keren uitgeweest als ik de wasmachine op zijn programmma laat staan gaan na een tijdje alle functielampjes (horizontaal) knipperen behalve de verticale lampjes. hopelijk is dit genoeg info en kan iemand mij helpen!
Link naar reactie
Staat voor foutcode F15 maar dat kan niet op die machine. F15 betekend dat er een probleem is met het verwarmings element van het droger gedeelte. Dit is een normale wasmachine, probleem kan hier dus niet in zitten. Controlleer de lengte van de koolborstels van de motor. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Als hier niets mee mis is dan de machine controleren op losse contacten en stekker verbindingen. Controleer ook de elektronica module onder in de machine op losse contacten en stekker verbindingen en op bol staande elkos.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 jaren later...
Wie kan mij helpen. De wasmachine was een kwartiertje aan. Toen kwam ik er achter dat een stop eruit was geslagen. Nu wil ik de wasmachine programma afmaken maar hij wil niet starten want hij zegt dat de deur niet vergrendeld is. Terwijl die goed dicht zit. Er ook al een klap op gegeven en ook al de stekker eruit gehad. Alvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie
  • 3 weken later...
hallo ik heb ook een indesit IWC5145. De aardlek is uitgevallen. Nadat ik deze gereset heb blijven alle lampjes branden. Ik heb de stekker er al een aantal minuten uit gehad,vervolgens weer ingeplugd. Alle lampjes blijven nog steeds branden. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of kan ik dit resetten?
Link naar reactie
Branden alle 5 horizontale en de 6 vertikale lampjes? Dan heb je een grote kans dat de module onder in de machine defect is. Haal de printplaat hiervan uit zijn behuizing en controleer of er onderdelen bol staan of gescheurd zijn. Laat even weten wat er defect aan is, liefst met een paar duidelijke fotos die je ergens op internet zet waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Mijn indesit IWC 5145 neemt 2 x water in, stopt dan en doet niks meer en rode lampje gaat branden van de deur vergrendeling en blijft branden, gaat pas uit als je de stekker er uit haalt. Er staat water in de trommel. Heb het filter gecontroleerd en schoongemaakt.Draait goed. De wasmachine is bijna 9 jaar oud. Wie weet wat er aan de hand is ....
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Laat de machine geheel leeg lopen, hij zou dan weer open moeten kunnen. Zo niet: klap met de vlakke hand op de deurrand bij de grendel. Nog niet: dan bovenblad er af en met je hand tussen front en kuip door gaan en het palletje van de grendel weg duwen. Controleer als alleen de laatste oplossing werkt de deur vergrendeling op verkleuring/smeltplekken en op gammele stekker verbinding. Als je niets aan de deur vergrendeling zelf ziet dan de elektronica modules controleren, zie 4 antwoorden hoger.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...