Ga naar inhoud

whirlpool awo 1670


jeroen-voss

Aanbevolen berichten

Hallo, Ben nieuw hier, met een probleem. Ik heb een whirlpool awo 1670 en ineens deze avond F27 foutmelding. :-( De handleiding zegt druk de reset button 3 seconden in. Daarmee gaat de error weg, maar als ik dan terug een programma kies heb ik het probleem binnen een 30 seconden terug op mijn scherm. Ik lijk met mijn probleem precies uniek... ik tref geen enkele andere aan met een F27 maar ook mijn model wasmachine lijkt een niet veel voorkomende... iemand enig idee? Joop lijkt hier op alles een antwoord te weten. alvast bedankt, en TOP forum hier!
Link naar reactie
Deze kwam ik ergens tegen. Dat wilde ik wel hier even delen met een ieder: STORINGSCODE UITLEZEN; wasmachine stroom erop deur sluiten draai de programma-keuzeknop 1 stand linksom meestal is dat afpompen of centrifugeren druk de reset-knop 4 x achter elkaar in binnen een tijd van 5 seconden om elke stap van de testfase te doorlopen druk de reset knop steeds twee maal in. STORINGSCODE / FOUTCODE VOOR Bauknecht / Whirlpool WASAUTOMATEN o.a.voor type WA3789 E1 water inlaat storing E2 water lekkage/te hoge waterstand E3 pomp storing E4 verwarmingsstoring E5 NTC storing E6 motor /tacho storing E7 timer storing E8 input storing E9 triac / moduul storing -------Voor nieuwe types: FH Water inlaat storing F A Water lekkage FP Pomp afvoer storing F4 Verwarmings storing F5 NTC storing F6 Tacho/motor storing F7 Motor storing meestal koolborstels tachospoel;branden de lampjes service, spoelen en spoelstop. Is de tacho spoel ook goed? Moet ongeveer 135 Ohm zijn. Het kan ook de elektronica zijn, controleer deze op losse contacten. Soms water nemen gaat goed, maar zodra de trommel dient te draaien, branden de lampjes en verder niets. F8 Moduul storing oververhitting, service lamp brand, start lamp knipperd en de wassen lamp brand verwarmingslelement defect Verwijder achter paneel en meet het element door. Het element moet ongeveer 25 Ohm zijn. Tov de aarde moet dit oneindig zijn. Als deze waarden kloppen, volg dan de beide draden van het element naar de elektronica module en meet hier nogmaals de weerstands waarde. Het element word gecontroleerd tijdens het aanzetten van de machine. F9 Te hoog niveau water F10 Temperatuur sensor F11 Moduul storing communicatie F12 Verwarmings storing;de lampjes van wassen spoelen en service branden en die van start knippert. Problemen met het verwarmings circuit. Controleer eerst het verwarmings element, moet ongeveer 24 Ohm zijn tussen de buitenste klemmen en oneindig tov aarde. Als dit klopt volg dan de draden terug naar de elektronica module. Controleer de module op losse contacten en verkleurde/gesmolten relais. (K1) F13 Deurslot storing, in de praktijk blijkt dit vaak niet alleen het deurslotje maar ook de drie aderige blauwe draad welke vanaf de printplaat naar het deurslotje loopt kan moeten worden vervangen als de storing na vervanging van het deurslotje aanblijft Zowel deurslotje als draad zijn bij ons verkrijgbaar. F14 Moduul storing EEPROM F20 Waterstoring algemeen (inlaat) F21 Moduul storing control F22 Zie F13 F23 Niveauregelaar 1. Controleer de slang tussen de nivoregelaar en kuip op verstopping. Trek hiervoor de slang van de nivo regelaar er af en blaas hem door. Mocht hij te diep zitten, verleng hem dan met een limonaderietje. Zet de slang terug en probeer opnieuw. De nivo regelaar (= ronde schijf met draden en een slangetje) zit meestal rechts boven in de machine. let op dat je na deze ingreep eerst de machine reset. 2. Probleem blijft, dan onderstaande uitvoeren Haal de nivoregelaar los van de machine Haal het slangetje eraf. Laat de bedrading zitten Start de machine helemaal opnieuw gewoon wasprogramma Als er voldoende water in de machine zit, blaas dan zachtjes in de nivoregelaar. Het binnenlaten van water moet dan stoppen en de machine moet beginnen. 3. Nog steeds problemen dan onderstaande uitvoeren maak foto-film opnamen van alle aansluitingen op de printplaat maak alle aansluitingen los van de printplaat behalve de stroomaanvoer en de blauwe draadvervinding naar het andere kleine printplaatje waar het display in zit. zet apparaat aan; blijft storing in beeld f23 dan is module defect, stuur op ter revisie F26 Zie F13 F27 Reverse relay error F31 Moduul storing control internet Lees meer: http://www.euromaxx.nu/products/storingscodes-1/
Link naar reactie
Juiste conclusie. Controleer of je met de hand de trommel in beide richtingen kunt draaien. Controleer de lengte van de koolborstels van de motor. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de stekker verbinding op de motor. Controleer de relais op de elektronica module (is het bedienings paneel) op slechte soldeer verbindingen en verkleuring. Gaat met name om de 3 relais K2, K3 en K4. Deze 3 relais sturen de motor aan en bepalen de draairichting.
Link naar reactie
Okay dat geeft een richting. Ik ben direct gaan kijken, maar de trommel kan nog 2 kanten op draaien. Het antwoord van Harry komt op mij over als een redelijk standaar procedure. Is er toevallig een documentje hierover Liefst met een fototje, want ik heb bijvoorbeeld geen idee waar ik de koolborstel moet zoeken.
Link naar reactie
Okay dat geeft een richting. Ik ben direct gaan kijken, maar de trommel kan nog 2 kanten op draaien. Het antwoord van Harry komt op mij over als een redelijk standaar procedure. Is er toevallig een documentje hierover? Liefst met een fototje, want ik heb bijvoorbeeld geen idee waar ik de koolborstel moet zoeken. Ook de stekker op de motor, weet ik niet 123 te vinden denk ik. Of moet ik opmaken dat bovengenoemde controles voor gekwalificeerd personeel bedoeld zijn. Is er iemand die iets durft te roepen over de kosten als 1 of meerdere relais stuk zouden zijn en vervangen moeten worden? Maar nogmaals een docje met wat fotos hoe die dingen die ik zoek er uit zouden kunnen zien, zou geweldig zijn. Ik zal vanavond eens de binnenkant bekijken. Ik begrijp dat ik de bovenkant eraf moet zien te krijgen, en niet de achterkant?! Nogmaals dank voor alle info op voorhand, in de wondere wereld die wasmachine heet, Jeroen
Link naar reactie
Na een kleine inspectie van binnen, heb ik eieren voor mijn geld gekozen, en een vakman erbij. Managment samenvatting: Terwijl ik de machine naar achter gekanteld hield, heeft hij de koolborstels doorgemeten(motor is blijkbaar van onder zeer toegankelijk, achterkant is er niet afgeweest). Diagnose: Versleten. Ik heb de versleten versie gezien, tot mijn verbazing waren die precies nog wel 4 cm lang. Maar als ik het goed begreep moeten die wel 7 cm zijn. Ik kan er een cm naast zitten, maar zoiets moet het verhaal geweest zijn. Hij heeft direct alletwee de koolborstels vervangen. Tien minuten later stond machine terug te draaien. Ondanks dat ik het heel leuk vind om het filmpje te zien, heb ik geen moment spijt dat ik dit uitbesteed heb. Mannen op het forum ga zo door! Bedankt voor de input, en dikke pluim dat de diagnose op afstand dus bleek te kloppen! gr
Link naar reactie
Misschien een laatste woordje met statestieken: Machine is op de kop af: 4 jaar oud Gebruik: VOlgens monteur 2 volw + 2 kind: Intensief Kosten: Ik zou best graag willen weten welk type koolborstels, want dat ben ik niet te weten gekomen, 49,80 voor 2 stuks excl BTW Ik schat dat de integere monteur een half uur is binnen geweest: 57,00 voor werk+ vervoer Btw: 23,00 Totaal: 129,00 een goed gevoel, en hopelijk nog een paar jaar plezier van mijn machientje. groetjes
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De foutmelding staat in je display en is te zien door het patroon van de knipperende 9 lampjes boven aan. Welk type nummer heb je? Welke melding in je display? Welke lampjes knipperen en branden er? Is het een nieuwe machine? Dan alleen controleren of je de kraan wel open hebt staan en of het filter schoon is/het schoepje van de pomp soepel kan draaien. Voor alle andere zaken contact op nemen met je leverancier, daarvoor heb je garantie.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...