Ga naar inhoud

Zanussi zwf 3145 werkt soms wel en soms


rich161188

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb een Zanussi zwf 3145 die niet meer helemaal naar behoren werkt. Wanneer ik de machine aan zet gaan alle lampjes normaal brangen. Maar wil ik het programma starten dan gebeurd er niks en blijft de start knop gewoon knipperen als altijd. Wanneer ik dan even wacht het kan 1 a 2 uurtjes zijn of de volgende dag dan kan het zijn dat ie het zo weer wel doet en start ie wel gewoon. dan doet ie t mss daarna weer wel een tijdje en soms krijg ik weer t zelfde probleem, dan wacht ik weer 1 a 2 uur tot een dag en dan werkt ie weer. Ik krijg foutcode 51 (5xrood &1xgroen)
Link naar reactie
Ho, niet zo snel.. E51 staat voor motor (aansturings)/(aard)sluiting probleem. Controleer als eerste de lengte van de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de motor op koolborstel gruis. Indien aanwezig dan even doorblazen met perslucht of de uitblaas opening van een stofzuiger. Controleer als de motoer draait of hij extreem vonkt bij de koolborstels. Zo ja kijk dan of de collector (de koperen segmentjes waar de koolborstels tegen aan komen) niet verbrand of ongelijkmatig ingesleten zijn. Controleer de motor op sporen van water lekkage. Controleer de stekker verbinding van de motor en volg de kabel hiervan naar de elektronica module. Controleer de electronica module op losse contacten, koolborstel gruis en gesprongen onderdelen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...