Ga naar inhoud

Pomp probleem


Aanbevolen berichten

Beste leden, Ik heb een Whirlpool Nevada 1400. Gisteren stopte het programma en er brandde een rood ledje bij "pomp schoonmaken". Ik heb het filter losgedraaid en er kwam veel water uit. Daarna weer op start gedrukt maar na een paar minuten weer dezelfde foutmelding. Ik ben toen naar "afpompen" gegaan en met nog een keer het filter los te draaien kon ik het programma beeindigen. De was kwam er niet al te best uit. Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem zelf op te lossen. Alvast bedank.
Link naar reactie
Mogelijk zit de pomp vast. Laat hem nog eens helemaal leeg lopen. Kun je het schoepje achter het filter met de hand soepel in beide richtingen draaien? Draai het filter er weer in en kies voor afpompen. Hoor je de afvoer pomp draaien? Dan is de pomp goed. Als er toch water in blijft staat heb je mogelijk een verstopping in de slang tussen de kuip en de pomp. Hier zit een "Eco" bal in die kan blijven plakken. Haal deze http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/slang/whirlpool/02707120/ los en controleer hem.
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Op onze Whirlpool Denver 1600 ging ook het lampje "Pomp Schoonmaken" branden. De wasmachine had een paar maand stil gestaan. Pomp was schoon, en het schoepenrad zat niet vast. Kreeg op Internet de informatie: ECO-bal zit vast. Heb de wasmachine op pompen gezet en toen in de afvoerslang hard geblazen. Dat was de oplossing.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...