Ga naar inhoud

bonkende wasmachine


Emile

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben in het bezit van een Bosch Loggixx 5 WAA 28161FN. Sinds gisteren 'bonkt' de wasmachine bij het centrifugeren. nu heb ik de wasmachine open gemaakt, veren bovenzijde lijken in orde, schokbrekers onderzijde ook, al zit er wat aanslag op. Ik heb de wasmachine leeg op centrifugeren gezet en wat me opviel is dat de trommel niet meer 'in het midden draait'. Betekent dit dat de as kapot is? of zou dit ook het lager kunnen zijn? En is het nog de moeite waard om zelf te repareren of adviseert u een nieuwe machine. Vast bedankt! Emile
Link naar reactie
Je mist het laatste deel van het type nummer, ik ga even uit van /11 Als je hiermee bedoeld dat de trommel als een ei door de kuip draaid dan is de as krom, het trommel kruis los of gebroken of de lagers liggen er volledig uit. Bij dit model is de trommel/kuip unit als 1 reserve onderdeel te vervangen. http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/WAA28161FN/WAA28161FN/11 tabblad Alle onderdelen en tekeningen, tekening 3, onderdeel nummer 0321. Is wel 170 euro....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Had vandaag de monteur van Bosch bij de mijne gehad A 60 euro onderzoek. Type WAA28261NL. Zelfde probleem en de lagers zijn kapot. De lagers zitten bij dit type vast aan binnenwerk, en dat vervangen zou rond 400 euro kosten. Losse lagers bestaan niet. Weinig gebruikte machine van krap zes jaar oud, enige wat men kon aanbieden was 2 jaarextra garantie op mn volgende Bosch. Dus maar op zoek naar vervanging, ben erg teleurgesteld. Dus bij deze mijn info. Succes, Anna
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...