Ga naar inhoud

Siemens Siwamat WXB2460NL/01, FD8401


Jacques-1

Aanbevolen berichten

Vorige week is er een veer van de ophangbeugel afgeschoten. Na het vervangen van de ophangbeugel begint de machine onderin te klapperen bij het centrifugeren. Kan het zijn de de veren te slap zijn geworden of dat de stootdempers beschadigd zijn? De machine is van 2004 en de stootdempers kosten €60,00 per stuk. Is dit probleem oplossen de moeite waard?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hallo Jacques, ik heb zelf net bij een Miele beide veerdempers (schokbrekers) vervangen vanwege gaan klappen van de trommel. Het werkt net als bij een auto, bij een kapotte demper veert de auto nog wel maar de velg gaat klapperen tijdens het rijden. Zolang de veren op hun plek zitten, de trommel nog goed in het lager en niet gebroken houder zit, moet het haast wel de dempers zijn. Ik heb dempers uit de vervangingsmarkt gekocht, deze waren eur 15 per stuk, en lijken als een druppel water als de originele. Nu: bij het verwijderen van de oude dempers kwam ik er achter dat één van de twee totaal versleten was (mag wel na 19 jaar) dit is vrij eenvoudig te constateren omdat het in en uit schuiven van de demper totaal geen weerstand meer geeft. Dat is bij een goede absoluut wel het geval. Siemens en Bosch valt volgens mij ook onder de kwalitatief goede machines waarbij 1: de dempers te vervangen zijn, en niet geklonken of zo zoals bij sommige Italiaanse bocht, en 2: er best niet-originele onderdelen verkrijgbaar zijn die toch prima zijn. Succes.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...