Ga naar inhoud

Bosch kingstar 1200 draait en centrifuge


Aanbevolen berichten

Ik kan me niet voorstellen dat die dwars beugel is gebroken, er is dan extreem veel kracht op gekomen. Als hij nu weer/nog problemen heeft dan heeft de machine vlink op zijn donder gehad. Komt hij wel geleidelijk op toeren als hij gaat centrifugeren? Draait de trommel wel netjes in het midden van de kuip?
Link naar reactie
Van Die dwarsstaaf was het staafje waar een van de veren aan hangt gebroken en heeft dus scheef gehangen . Nu ligt dus in der daad het probleem bij het spoelen/centrifugeren wat de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet . Het op toeren komen met spoelen doet hij de ene keer wel en de andere keer niet of niet volledig aangezien de trommel nu meer schommeld dan voorheen . En markt daarbij het geluid dat hij af en toe wat in toeren af neemt en daarna weer verder gaat in de verhoging van toeren . Dus ook de trommel draaid niet altijd netjes in het midden tijdens spoelen/centrifugeren .
Link naar reactie
Ik bedoel of de trommel wel in het midden van de kuip draait. Als de lagers er uit liggen, de as krom is of het trommel kruis los of gebroken is draait de trommel niet netjes in het idden van de kuip. Het geheel gaat dan in een onbalans komen en daar helpt niets tegen, die krachten worden dan veel te groot. Zit er speling tussen trommel en kuip? Ook kan het probleem ontstaan door het niet goed afpompen voor het centrifugeren. Als het water niet snel genoeg weg is komt de trommel niet op zijn maximale toerental. Normaal zie je denk ik niet dat de kuip even hobbelt omdat hij snel genoeg op toeren is en hierdoor stabiliseerd. Controleer de eco bal 0307 in slang 0425. Blaas ook het slangetje 0408 van de nivo regelaar eens door. Als deze deels verstopt zit klopt de waterhoogte meting niet en komt hij niet op toeren of gaat in het geheel niet centrifugeren.
Link naar reactie
Al de gevraagde onderdelen losgekoppeld maar leken redelijk schoon ook niks in het laatste slangetje . Het vreemde is dat als ik de wasmachine leeg laat draaien dat hij dan gewoon goed loopt + centrifugeert . Maar met volle machine lijkt het probleem eerder erger te worden . Daar waar eerst alleen het probleem voordeed met spoelen/centrifugeren heeft hij nu ook kuren gewoon bij wassen . Hij geeft de trommel een harde slinger en stopt er dan mee . Je ziet de trommel dan ook flink heen en weer gaan . maar pakt even later het programma weer op en geeft dan weer zo een slinger .
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...