Ga naar inhoud

HAUPPAGE WINTV (tv kaart)


Aanbevolen berichten

Nu heb ik een vraag :lol: Ik heb een hauppage WINTV Tv kaart. Weet iemand een site of iets dergelijks waar ik de juist frequenties kan vinden? Ik ontvang namelijk maar een paar kanalen. o.a. geen RTL4. En heeft iemand ervaring hoe je beelden kunt capturen vanaf deze tv kaart, mij is het nog niet gelukt in ieder geval alvast bedankt Grtz, Richard FilmFreak 2004!!! :wink:
Link naar reactie
Bij tuning mode moet je hem op 'Alle kanalen' zetten en de 'video format' gewoon netjes op PAL BGHIDK laten staan!.. Dan eventjes de frequenties opzoeken op http://www.casema.nl en klaar is kees... (of als je een andere kabelexploitant hebt moet je natuurlijk even naar die site gaan) Wat betreft het capturen van het beeld kan je wintv2000 gebruiken.. Waarschijnlijk kom jij dan met het prachtige antwoord dat je dan geen geluid erbij hebt maar daar is ook een oplossing voor.. Dubbelklik op je geluids icoontje rechtsonder in beeld, dan kies je 'opties' dan 'eigenschappen' Daar kies je de optie ' volume aanpassen voor opnemen' Dan vink je het vierkantje van 'lijningang' aan...klik nu op ok... Nu moet je gewoon het schuifje van de lijningang omhoog gooien en kan je op gaan nemen met wintv2000 Succes dermee ;)
Link naar reactie
[quote:6337f6125a="Johnny321"]http://www.siegerswoude.org/Websites/Frequenties.htm[/quote:6337f6125a]tja , maar zitten de zenders bij hem ook daar .Gewoon even bellen naar de kabelman en effe een schema opvragen . Via internet kom je ook al een heel eind.Als je weet waar ze zitten moet je ze in het register invoeren. lang .. lang geleden is dat ooit hier door mij en anderen beschreven hoe je dat moet doen
Link naar reactie
Bij mij werkt het als volgt: Klik op je tv schermpje met de rechtermuisknop en hou deze 1 seconde of langer vast zodat je dat popup menutje krijgt in plaats van dat het schermt verspringt naar de no title mode of title mode...als je dan dus los laat krijg je dat popupschermpje waarbij een optie record staat... (spreekt verder voor zich) Als je dit niet snapt ga je gewoon naar de title mode: dan zie je recht onderaan van je tv schermpje een geel achtige knop met RC erop, klik daarop...er wordt nu een schermpje uitgeschoven als het goed is, daar kan je weer op de knop advanced tools klikken waardoor er weer een schermpje omlaag schuift...daar staat bij het nummertje 3. REC. Als je daar nou op klikt kan je instellen wat de framerate is welke codecs gebruikt worden etc...ook geef je daarop waar het avi bestandje opgeslagen moet worden... Als je het nou nog niet snapt lijkt het me dat je of gewoon heeeeel erg dom bent of je hebt gewoon een antieke versie van winTV2000...Makkelijker dan dit kan niet.. Als je nou vervolgens het probleem krijgt dat je geen audio hebt moet je even naar boven scrollen want daar heb ik uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat... Vergeet niet dat ik het hier heb over WinTV2000 en [u:34288d917e]geen[/u:34288d917e] WinTV32 Veel succes ermee!
Link naar reactie
Ik bleek dus schijnbaar de oudere versie van de WDM drivers te hebben. Nu heb ik de nieuwe geinstallleerd en in mijn WinTV2000 is inderdaad de optie verschenen. Weet je misschien ook wat de beste instellingen voor de video en de audio moeten zijn? Bij veel is het beeld schokkerig. Alvast bedankt!!! Grtz, Richard FilmFreak 2004!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...