anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Nu heb ik een vraag :lol: Ik heb een hauppage WINTV Tv kaart. Weet iemand een site of iets dergelijks waar ik de juist frequenties kan vinden? Ik ontvang namelijk maar een paar kanalen. o.a. geen RTL4. En heeft iemand ervaring hoe je beelden kunt capturen vanaf deze tv kaart, mij is het nog niet gelukt in ieder geval alvast bedankt Grtz, Richard FilmFreak 2004!!! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Als je de kanaalen van je tv pakt dan moet het wel lukken(als de kaart op de zelfde antene of kabel zit.) Capture doe ik met de software van haupage zelf. wintv2000 heet het geloof ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Dat is het probleem... hij zit op dezelfde aansluiting als die van de aansluiting die naar de tv loopt, en daar ontvang ik wel netjes alles. Met capturen bedoel ik niet een still (plaatje) maken van het beeld, maar gewoon het opnemen van beelden... (met geluid uiteraard :lol: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Staat de TV standaard ingesteld op PAL ? Als je de kaart laat scannen naar de verschillende zenders, moet die ze normaal allemaal vinden. Video capteren doe ik meestal met AVI_IO of met virtualdub (veel minder dropped frames dan met de Hauppauge software) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Er staat inderdaad iets van PAL (en hier nog een paar letters) Zit nu niet thuis, dus kan het niet nakijken, doe ik vanavond wel ff. Prog zal ik ook ffies bekijken, tnx!! Vreemde is dat je dus verschillende PAL's hebt staan he... PAL M, PAL N geloof ik... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 http://www.siegerswoude.org/Websites/Frequenties.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Bij tuning mode moet je hem op 'Alle kanalen' zetten en de 'video format' gewoon netjes op PAL BGHIDK laten staan!.. Dan eventjes de frequenties opzoeken op http://www.casema.nl en klaar is kees... (of als je een andere kabelexploitant hebt moet je natuurlijk even naar die site gaan) Wat betreft het capturen van het beeld kan je wintv2000 gebruiken.. Waarschijnlijk kom jij dan met het prachtige antwoord dat je dan geen geluid erbij hebt maar daar is ook een oplossing voor.. Dubbelklik op je geluids icoontje rechtsonder in beeld, dan kies je 'opties' dan 'eigenschappen' Daar kies je de optie ' volume aanpassen voor opnemen' Dan vink je het vierkantje van 'lijningang' aan...klik nu op ok... Nu moet je gewoon het schuifje van de lijningang omhoog gooien en kan je op gaan nemen met wintv2000 Succes dermee ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 [quote:6337f6125a="Johnny321"]http://www.siegerswoude.org/Websites/Frequenties.htm[/quote:6337f6125a]tja , maar zitten de zenders bij hem ook daar .Gewoon even bellen naar de kabelman en effe een schema opvragen . Via internet kom je ook al een heel eind.Als je weet waar ze zitten moet je ze in het register invoeren. lang .. lang geleden is dat ooit hier door mij en anderen beschreven hoe je dat moet doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Het is mij gelukt om alle zenders toe te voegen via de frequenties via google.... Resteers mij nog 1 probleem: - Het lukt mij nog steeds niet "op te nemen vanaf tv" (dus beelden opnemen vanaf de tvkaart, en geen stilstaande screenshots). Als het in WinTV2000 zou moeten zitten, waar en hoe dan?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 Bij mij werkt het als volgt: Klik op je tv schermpje met de rechtermuisknop en hou deze 1 seconde of langer vast zodat je dat popup menutje krijgt in plaats van dat het schermt verspringt naar de no title mode of title mode...als je dan dus los laat krijg je dat popupschermpje waarbij een optie record staat... (spreekt verder voor zich) Als je dit niet snapt ga je gewoon naar de title mode: dan zie je recht onderaan van je tv schermpje een geel achtige knop met RC erop, klik daarop...er wordt nu een schermpje uitgeschoven als het goed is, daar kan je weer op de knop advanced tools klikken waardoor er weer een schermpje omlaag schuift...daar staat bij het nummertje 3. REC. Als je daar nou op klikt kan je instellen wat de framerate is welke codecs gebruikt worden etc...ook geef je daarop waar het avi bestandje opgeslagen moet worden... Als je het nou nog niet snapt lijkt het me dat je of gewoon heeeeel erg dom bent of je hebt gewoon een antieke versie van winTV2000...Makkelijker dan dit kan niet.. Als je nou vervolgens het probleem krijgt dat je geen audio hebt moet je even naar boven scrollen want daar heb ik uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat... Vergeet niet dat ik het hier heb over WinTV2000 en [u:34288d917e]geen[/u:34288d917e] WinTV32 Veel succes ermee! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 Ik heb wel de XP drivers moeten downloaden, zou het daardoor komen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 Nee want die gebruik ik ook, maar je hebt die functies die beschreven heb er dus niet bij zitten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 Ik bleek dus schijnbaar de oudere versie van de WDM drivers te hebben. Nu heb ik de nieuwe geinstallleerd en in mijn WinTV2000 is inderdaad de optie verschenen. Weet je misschien ook wat de beste instellingen voor de video en de audio moeten zijn? Bij veel is het beeld schokkerig. Alvast bedankt!!! Grtz, Richard FilmFreak 2004!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2004 Bij opnemen schokkerig? => te sterke compressie -> vergt veel CPU oplossing capturen in DV audio 44100 hz stereo (wave) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2004 Ik capture eigenlijk vrijwel nooit maar ik denk dat je het beste divx kan gebruiken, die was van de beste kwaliteit voor een redelijke grootte.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen