Ga naar inhoud

Zanussi ZE14 wasmachine lampje op deur b


Dave-5

Aanbevolen berichten

Hoi , Ik heb een Zanussi ZE14 wasmachine en sinds vanochtend blijft het lampje op de deur branden . De rest van de knoppen op het bedieningspaneel reageren niet meer .( ook geen ledjes ). Aan uit knop geeft nog wel een rode led . Waar kan ik het best beginnen met zoeken . Deurschakelaar defect ? ( kan ik die tijdelijk uitsluiten / doorlussen ? ). Printplaat achter bedieningspaneel mogelijk defect ? suggesties zijn welkom. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Probeer de foutcode eens uit te lezen. Sluit de deur en zet hem aan. Druk de toetsen Start/Pauze en Annuleren samen in en houd ze ingedrukt. Gaan Einde en Start/Pauze nu knipperen? Zo ja, in welk patroon? Als dit niet werkt dan de deurschakelaar controleren op smeltplekken en gammele stekker. Nog niet gaan experimenterem met doorlussen. Verkeerde doorlus is sluiting of einde elektronica module. Je kunt de module achter de knoppen en de 2de (rechts boven?) ook alvast controleren op losse contacten, vooral bij de relais.
Link naar reactie
Foutcode is niet uit te lezen . Bedieningspaneel blijft inactief. Deurschakelaar verwijderd en ziet er nog netjes uit . Hij klikt ook af en toe bij in en uitschakelen van de machine . Er is een lichte verkleuring zichtbaar op de behuizing ter hoogte van het bimetaaltje . Bedieningsprint van frontpaneel gedemonteerd . Deze ziet er ongeschonden uit . Stuurprint rechtsbovenin uitgebouwd. Er is roet zichtbaar op een blauwe rechthoekige condensator (b81130 x2 mkp/sh 40/100/21/b) & weerstand/fuse R82 is verbrand . Condensator kan ik eventueel vervangen . weerstand word lastiger ( SMD ). Waardes zijn niet meer leesbaar . wellicht door verbinden en een glaszekering ertussen of een hele dunne koperdraad ? Andere adviezen/opties zijn welkom .
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...