Ga naar inhoud

Zanussi zwg 3143 pompt soms niet af


Aart-2

Aanbevolen berichten

Hallo, Onze wasmachine stopt vaak in het wasprogramma. Aan het einde van de eerste wascyclus pompt de machine dan niet af maar wil dan versnellen voor tussen centrifugeren. Hij blijft dit een aantal maal herhalen en valt dan in storing. Als ik de knopjes indruk voor foutuitlezing knippert start/pauze 2x en hoor ik 5 piepjes. Als ik dan handmatig doorschakel naar spoelen maakt de machine het programma gewoon af. Koolborstels zijn nog voldoende lang en schuiven goed in de houder.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Harry, Heb nog weer een paar wasbeurten bekeken wat er presies gebeurd en de foutcode opnieuw uitgelezen. Is start/pauze 2X en einde 5X. Heb inmiddels het idee dat het de tachospoel is omdat de machine middenin de wascyclus op heel onlochische momenten wil gaan versnellen. Komt dat overeen met de foutcode? Ander vraagje: hoe krijg je de spoel uit de motor? Al vast bedankt.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo Harry, Lijkt toch de tachospoel te zijn. Als ik daar wat aan de draadjes rommel veranderd de weerstand. Koolborstels staan nog 17mm uit de houder en schuiven prima. Magneetje zit goed vast op de as en is zo te zien niet beschadigd. Weet jij waar ik een losse spoel kan bestellen? Zie hem bij jullie in de onderdelenshop niet en ook Zanussi heeft hem niet in de onderdelenlijst staan.
Link naar reactie
Mijn Zannussi zwg 3143, stopt als die pompen moet geeft hij 6 piepjes, wat moet ik doen. Hij heeft wel eerder dit gehad en toen as ik ergens dat je 2 keer kort en 1 keer lang oid de knop moest vasthouden maar kan dat nergens weer terug vinden wilt u ZSM antwoorden...ik zit met handen in het haar
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Beste, Onze Zanussi ZWG 3143 stopt ook midden in het programma, op het moment dat hij moet gaan afpompen, de afpompstand los kan niet worden gebruikt, hij geeft dan alleen een brommend geluid. We hebben de code uitgelezen en hij geeft 1 piep dan gaan de lampjes van de knoppen start/pauze en einde 1 maal samen knipperen en daarna knippert nog 1 maal het lampje van de knop einde. Wat zou dit kunnen zijn? We hebben de afvoer slang gecontroleerd en ook het "afvalbakje" onderaan naast het afvoerslangetje van het water. Deze waren schoon. Hopelijk dat u ons kunt helpen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...