Ga naar inhoud

bosch maxx 6 exclusiv wasmachine


Aanbevolen berichten

geeft foutmelding d.m.v. 3 leds die oplichten namelijk led van 1400 toeren, led van 800 toeren en spoelstop. Motorfout?!. Heb de koolborstels al vervangen en gangbaar gemaakt en koolstof weg geblazen. Geeft nog steeds de zelfde melding. Doet nog steeds helemaal niets alleen knipperen met de lampjes. Wat nu? PS. Op de resetcodes die allemaal worden aangegeven reageerd de machine ook niet. Groet Francois
Link naar reactie
De gebruiksaanwijzing van Bosch geeft aan dat dit een 1200 toeren machine is, de website zelf 1400... Ik neem aan dat het om de bovenste, middelste en onderste lampjes gaat. Dan is het inderdaad F21, dus meestal de koolborstels. Is de tacho spoel nog heel (is de spoel op de kop van de motor met de 2 dunne draadjes), moet zo tussen de 100 en 500 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draaid. Stekker verbinding van de motor ook goed? Probeer de reset nog eens als je dit allemaal gecontroleerd hebt. En controleer de module op losse contacten.
Link naar reactie
Harry, heb alles getest en doorgemeten maar er was niets mis mee. Heb verder gezocht naar reset codes (moeilijk de juiste te vinden) maar toch gevonden. Voor mijn type is het: Dus: -Deur dicht -Programmaknop op nul -Programmaknop op onderste stand (= op 6 bij uurwerk)2 seconden wachten. -Druk toerental toets in en ingedrukt houden -Dan programmaknop 1 stand verder (op 7 uur) -Na 2 seconden toerentaltoets loslaten -Dan verschijnt 888 in het display. -Programmaknop op nul Dan werkt de machine weer normaal. En er loopt weer een heel gelukkige vrouw door het huis.Alleen wel jammer en een soort afzetterij dat fabrikanten die herstelcodes voor zichzelf houden en er perse een monteur langs moet komen a € 65,00 om dat geintje even te flikken. Bedankt voor de genomen moeite. François
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...
Hallo! Ik heb een bosch exclusiv maxx 6 aquasecure wasmachine. Het is een bovenlader. Heb de wasmachine nu een paar jaar. Wasmachine lekt wel eens. Monteur bij gehad maar die kan niets vinden. Wie heeft deze klachten ook met zijn wasmachine? En wie weet wat dit kan zijn of waar het aan kan liggen? Mvg J.R
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik heb bosch maxx 6 WAE 28190NL04.. Was kwam er drijf nat uit. Afpomp en centrifugeer programma geprobeerd, werkte niet. Pluizenzeef open, zat er een haarspeld in. Pluizenzeef was stuk, dus nieuwe besteld. Vandaag er in gedraaid, vol goede moed, wasprogramma weer aan. Het lijkt te starten, er loopt wat water in, maar trommel gaat niet draaien. Ik vroeg me af, misschien eerst ff resetten ofzo, maar hoe doe ik dat? Of is er wat anders wat loos kan zijn.
Link naar reactie
Ik verwacht een koolborstel probleem. Controleer de lengte hiervan en indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie https://www.youtube.com/watch?v=tNnqIK8AomM Blaas ook voor de zekerheid het slangetje van de nivo regelaar even goed door. Als de waterhoogte niet goed gemeten word zal hij niet goed gaan draaien en mag hij ook niet (op volle toerental) gaan centrifugeren. Verwijder hiervoor het bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet heem weer terug.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Goedenavond, ik heb een soort gelijk probleem. De koolborstels heb ik 6 weken geleden laten vervangen. Die waren helemaal op. Maar nu heb ik dus het probleem dat hij niet centrifugeert. Er staat ook nog wat water in de trommel als ik de kletsnatte was eruit haal. Met een lege trommels centrifugeert ie overigens wel. Wat kan er aan de hand zijn. Het nummer van mijn machine is: WAE24190NL/11 FD 8708 600085. Bosch Maxx6 Exclusiv. Dank
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...