Ga naar inhoud

Beko WML15120P - Deurrelais doorgebrand


Aaron93

Aanbevolen berichten

Toen ik van de week mijn wasmachine (Beko WML15120P) aanzette, hoorde ik de deur op slot vallen met een klik, hierna hoorde ik echter nog een klik van het slot. Vermoedelijk is hij niet in het slot gevallen de eerste keer (deurtje ging al niet soepel dicht). Hierna begon het lampje bij de startknop te knipperen en wilde de machine niet meer starten. Ik heb aan de voorkant even het rubber losgemaakt en het deurrelais losgeschroefd en even open gemaakt. Het was duidelijk dat er iets sluiting had gemaakt, want het ijzer wat in het relais zit was zwartgeblakerd. Nu heb ik een nieuw deurrelais besteld en erin gezet. Maar als ik de wasmachine nu start, begint het lampje bij de startknop gewoon weer te knipperen. Als ik het slotje forceer in een "op slot" stand en terug in de wasmachine zet, start de wasmachine gewoon. Ik ben zelf niet zo technisch, maar ik vermoed dat het mechanisme wat het slotje op de "op slot stand" moet zetten defect is. Heeft iemand tips voor mij wat ik nu het beste kan nakijken/vervangen?
Link naar reactie
---EDIT Ik heb dit bericht zojuist hierop gezet, maar het bleek dat de water toevoer nog niet was aangezet, beginnersfoutje dus :) tot op heden draait het programma netjes door--- Ik heb zojuist eens mijn oude deurrelais eventjes terug geschroefd in de gesloten stand, en hierna de deur goed dicht gehouden en even de wasmachine aangezet. Voor een halve minuut lijkt hij dan zijn werk te doen, maar daarna hoor ik hem alleen maar zoemen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...