Ga naar inhoud

Geen geluidsinput meer?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik wil geluid opnemen van de microfoon en de line-ingang, alleen krijg ik niks te horen... Dit terwijl ik enkele maanden geleden op dezelfde PC (en dezelfde installatie) wèl geluid opgenomen van dezelfde microfoon, en toen werkte het zonder problemen. Ik kan me niet herinneren of ik de line-ingang op deze PC eerder heb gebruikt. Als ik nu echter iets probeer op te nemen komt er hoegenaamd geen geluid door. Ik hoor ook niets. Daarentegen, als ik mijn luidsprekers aansluit op de line-ingang hoor ik gewoon dezelfde muziek en geluid als van de normale uitgang; en op de microfoon-ingang krijg ik de basgeluiden te horen. Het schijnt dus dat de ingangen opeens als uitgangen worden aangestuurd... Dat moet dus ergens ingesteld kunnen worden-- maar waar? Ik werk met Windows XP.
Link naar reactie
[quote:5fe195cfa0="vor0nwe"]Hoi allemaal, Ik wil geluid opnemen van de microfoon en de line-ingang, alleen krijg ik niks te horen... Dit terwijl ik enkele maanden geleden op dezelfde PC (en dezelfde installatie) wèl geluid opgenomen van dezelfde microfoon, en toen werkte het zonder problemen. Ik kan me niet herinneren of ik de line-ingang op deze PC eerder heb gebruikt. Als ik nu echter iets probeer op te nemen komt er hoegenaamd geen geluid door. Ik hoor ook niets. Daarentegen, als ik mijn luidsprekers aansluit op de line-ingang hoor ik gewoon dezelfde muziek en geluid als van de normale uitgang; en op de microfoon-ingang krijg ik de basgeluiden te horen. Het schijnt dus dat de ingangen opeens als uitgangen worden aangestuurd... Dat moet dus ergens ingesteld kunnen worden-- maar waar? Ik werk met Windows XP.[/quote:5fe195cfa0] Volgens mij heb je je microfoon uitgeschakeld staan bij de volumeregeling van Windows XP.............. Check het maar even.
Link naar reactie
[quote:65f90d668e="SeNTiNeL0"]Volgens mij heb je je microfoon uitgeschakeld staan bij de volumeregeling van Windows XP.............. Check het maar even.[/quote:65f90d668e] Ik wou dat het zo simpel was... Nee, dat had ik al nagekeken. Alle ingangen staan aan in de volumeregeling (m.a.w., niks is ge'mute'). Bovendien krijg ik niks binnen op de microfoon-ingang, noch op de line-ingang; deze 'ingangen' leveren daarentegen output op...
Link naar reactie
Probleem opgelost: ik heb de drivers v.d. soundcard es opnieuw geïnstalleerd (zijn blijkbaar ooit verdwenen), en daarmee kan je instellen of je 2, 4, of 5.1 boxen hebt. Omdat er met een 5.1 kaart te weinig aansluitingen op de slotplaat kunnen, zijn de 3.5 stereojacks multifunctioneel. De centerbass speaker kan bijv. ook een mic input zijn, en de line-in kan ook dienst doen als de twee achterste speakers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...