Ga naar inhoud

Pc aansluiten op een versterker


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik zou graag mijn computer op mijn versterker willen aansluiten, zodat ik al mijn geluid over mijn normale boxen kan horen. Nu weet ik alleen niet of ik misschien mijn versterker kan opblazen als ik gewoon mijn geluidskaart in de aux-ingang van mijn versterker doe. ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. Alvast bedankt, de groeten Tom
Link naar reactie
Voor 5.1 heb je eerder een coaxiale of optische kabel nodig.. Ik doe het ook, via een Creative Live!5.1 die via een tulp naar m'n Pioneer vsx510 gaat. Werkt prima, maar aan het begin van dit topic werd gezegd dat het signaal te zwak zou zijn.. Het signaal dat er bij mij binnen komt, op de versterker is juist te sterk en dient verzwakt te worden.. Er gaat dan ook direct een warschuwing lampje branden.
Link naar reactie
Het maakt in principe niet zoveel uit, op de versterker zit de functie [i:b7b49643d2]ATT[/i:b7b49643d2] die ervoor zorgt dat het geluid gedempt wordt. Het beste zou een optische kabel zijn, dan ben je direct van de ruis af.. Maar je moet natuurlijk ook even naar de opstelling kijken, hier heeft het bijv. geen zin om 5.1 in te schakelen..
Link naar reactie
[quote:6ece057614="Elgerv"]Voor 5.1 heb je eerder een coaxiale of optische kabel nodig.. [/quote:6ece057614] DAS nie helemaal waar. ik heb nl een aparte ingang voor 5.1 signalen ZONDER op[tische kabel op mn versterker. op die 5.1 kaartjes zitten dan ook meestal 6 tulpies. even doorsluizen en klaar. waar jij het over hebt zijn dan weer digitale kaarten. die heb ik nog niet gezien en weet dus niet ghoe ze er uit zien. kweet wel dat ze er zijn natuurlijk
Link naar reactie
Oke.. dan begrijp ik het. Ik heb alleen 4x digitaal in. 1x coaxiaal en 3x optisch. Hiermee suggereer ik wel dat ik digitaal gebruik maar dat is niet zo :wink: Ik moet nl. een 7 meter optisch kabeltje kopen (slaap op zolder, dus kamer is nogal groot) en dat is vrij prijzig. Daarbij moet ik ervoor naar een speciaalzaak. Ik doe het dus gewoon via tulpjes, en heb dus stereogeluid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...