fernando Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 geachte experts, ik heb een aeg LREGINA die niks doet na het starten van een programma. hij geeft foutcode E41 aan. ook zit er een bh beugel in die ik niet gevonden krijg. hoe kan ik het warmte element verwijderen? typ 92 A EH FA 11 J pnc 914 003 039 00 hoop dat jullie me kunnen helpen. Link naar reactie
fernando Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2014 ik heb code E41 kunnen wissen. nu krijg ik constant E57. wie heeft er raad? Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Liggen er stekkers los? Controleer alle stekker verbindingen en draden op de plekken waar deze ergens tegen aan kunnen schuren. Controleer de beide elektronica modules op losse contacten. Link naar reactie
fernando Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2014 Hoi Harry, Heb de module visuele gecontroleerd. niks gek te zien. kan ik de motor los testen om te kijken als daar het probleem in zit? Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 15 november 2014 Delen Geplaatst: 15 november 2014 Motor is niet los te testen zo te zien. Is (volgens de gegevens van AEG) geen koolborstel motor maar een 3-fase inductie motor. Je kunt alleen meten of een wikkeling sluiting maakt of een sluiting naar aarde maakt. PS: beide modules gecontroleerd? Link naar reactie
fernando Geplaatst: 15 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2014 ja ik heb beide modules visiueel gecontroleerd. niks geks te zien. je bedoeld de wikkelingen naar aarde ohm meten. zover ik dat gedaan heb, heb ik niks geks kunnen constateren. weet niet waar de motormodule stroom moet krijgen om dat te meten. of welke uitgang er stroom naar de motor moet komen. jullie nog een idee ? Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 16 november 2014 Delen Geplaatst: 16 november 2014 Ik ga op zoek naar documentatie waar je verder mee kunt testen. De weerstand tussen de motor wikkelingen zelf moet ongeveer 5 Ohm zijn. Trek de stekker van de motor er eens af. Wat krijg je dan voor melding? Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 17 november 2014 Delen Geplaatst: 17 november 2014 De bh-beugel verwijder je door het element te verwijderen. Moer in het midden bijna geheel losdraaiden en dan naar binnen duwen. Iets wrikken aan de metalen plaat en dan het element in zijn geheel naar je toe halen. Beschadig de rubber rand en de kuip niet anders krijg je lekkage. Kun je op de motor module het IC-tje met 7 pootjes eens bekijken. Kijk ook eens wat je met de testen en reset uit de http://www.mediafire.com/view/2p6fb5l0gq9fffu/EWM3000new_422.pdf kunt doen. Link naar reactie
fernando Geplaatst: 20 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2014 sorry harry voor de late reactie. ben nu pas weer bij mijn vriendin in amsterdam. je wilt dat ik het type van de ic voor je bekijk. zal morgen weer ff kijken hoe en wat. Link naar reactie
fernando Geplaatst: 24 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2014 hoi harry heb de module voor me en is niks geks te zien. heb de nummers van de 7 potige ic voor je. k625 LNK304GN 38644D hoop dat je me verder kunt helpen. de service handleiding had ik gevonden maar daarmee niks opgeschoten. alvast bedankt Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Maak eens een paar duidelijke fotos van deze module en zet ze ergens neer waar we ze kunnen zien. Zou een los contact kunnen zijn maar ook een defecte triac/thyristor of een fout in de voeding zelf. Is het zelfde basis voedigs IC als die in de hoofd module gebruikt word en daarvan komen de laatste maanden wel heel erg veel meldingen. Link naar reactie
fernando Geplaatst: 26 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2014 hoop dat ze het zo doen. [url]https://drive.google.com/file/d/0ByKLzseGJjENMGstZEFLdGNVRDA/view[/url] [url]https://drive.google.com/file/d/0ByKLzseGJjENeUtFTGJ2NDBld1U/view?usp=sharing[/url] [url]https://drive.google.com/file/d/0ByKLzseGJjENajdpZE1tblJmWW8/view?usp=sharing[/url] [url]https://drive.google.com/file/d/0ByKLzseGJjENM09WUTNfeGg0QzA/view?usp=sharing[/url] Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Soldeer de 3 zwarte weerstanden en de triacs onder de koelplaat eens door. De solderingen hiervan op de laatste foto zijn niet echt super te noemen. Hebben de 3 weerstanden wel de zelfde waarde? Link naar reactie
fernando Geplaatst: 29 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2014 de 3 weerstanden geven 0 ohm aan. zal de triac doorsolderen maar kan hem pas testen als ik terug van vakantie ben. hoop dat t dan opgelost is. je kunt die triacs niet doormeten denk ik he. Link naar reactie
fernando Geplaatst: 19 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2014 triacs doorgesoldeerd en net geplaatst maar nog steeds geen draaiende machine. iemand nog ideeen om te meten Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 24 december 2014 Delen Geplaatst: 24 december 2014 Sorry voor de later reactie, er waren problemen met de site. Nee. Als er geen foute soldeer verbindingen zijn en je meet geen verschillen tussen de triacs dan kan ik niet op afstand verder helpen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.