Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste lezer, Ik heb mijn geluidskaart aan mijn cassettedeck verbonden. Toen kreeg ik een 'hum'. Door de dubbele aarde te verwijderen is dit goed gekomen. :) ECHTER: nu ik bandjes op harddisk opneem zit er een constante pieptoon van een hoge frequentie op de opname. Deze hoor ik niet als ik de bron afspeel. Het gaat om een bijgeluid, het is niet alles overheersend. Ik heb dus geëxperimenteerd met het volume (lager zetten) maar dit helpt niet. Heb ik misschien zo'n ding om één van de draden nodig? Zo ja, welke draad? (Aarde draad, draad tussen kaart en deck?) Suggesties iemand??? Groeten, @
Link naar reactie
Als het piepje de hele tijd dezelfde toonhoogte heeft, kun je hem betrekkelijk makkelijk met Cool Edit Pro 2.0 verwijderen. Dit is te halen vanaf www.syntrillium.com. Of via KaZaa (met iets makkelijks erbij). [b:110ec7dc30]Stap I[/b:110ec7dc30] Open het betreffende *.wav bestand [b:110ec7dc30]Stap II[/b:110ec7dc30] Selecteer een stukje met alléén het pieptoontje [b:110ec7dc30]Stap III[/b:110ec7dc30] Ga naar 'Noise Reduction' en dan weer 'Noise Reduction' [b:110ec7dc30]Stap IV[/b:110ec7dc30] Klik op 'Get profile from selection' [b:110ec7dc30]Stap V[/b:110ec7dc30] Klik dan op 'Cancel' [b:110ec7dc30]Stap VI[/b:110ec7dc30] Selecteer nu alles [b:110ec7dc30]Stap VII[/b:110ec7dc30] Ga weer naar de 'Noise Reduction' [b:110ec7dc30]Stap VIII[/b:110ec7dc30] Klik op 'OK' [b:110ec7dc30]Stap IX[/b:110ec7dc30] Even wachten en als het goed is hoor je vrijwel geen pieptoon. Zo moet het denk et wel lukken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...