Ga naar inhoud

Hoe brand ik een cassettebandje op cd?


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een cassettebandje op een cd branden. Dit wil ik graag zo eenvoudig mogelijk doen, het gaat er niet om ieder spoortje ruis eruit te filteren. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen met zo eenvoudig mogelijke middelen? Ik vroeg me af of het mogelijk is een stekkertje van de hoofdtelefoon aansluiting van een walkman naar de microfooningang van de geluidskaart te doen. Is dit mogelijk, of kan iemand mij een andere methode aanraden?
Link naar reactie
Line out naar line in. Een walkman zal niet snel een line-out hebben, dat zit wel op versterkers. Hoofdelefoonuitgang heeft een heel andere "impedantie" (8 Ohm) dan de lijn in- ouf uitgang (100 k-Ohm). Je zult dus geen of in het beste geval een slecht geluid krijgen (alleen hoog of alleen laag ...). Ook is de hoofdtelefoonuitgang te meten in Volts i.p.v. millivolts ......
Link naar reactie
De methode die jij voorstelt kan wel maar is niet aan te raden. Zowel de versterker van de hoodtelefoonuitgang van je walkman als de voorversterker van de microfooningang van de geluidskaart zullen extra ruis aan het audiosignaal toevoegen. Het lijkt me beter de line-out van een stereo-installatie aan te sluiten op de line-in van de geluidskaart. Het opnemen zelf moet niet zo'n probleem zijn. Iedere wave editor is in staat om het signaal op te nemen als wav-bestand(o.a. de wave editor van Nero, de wave editor van Exact Audio Copy, CoolEdit of Audacity). Let bij het opnemen wel op het geluidsniveau van de opname. Dit moet uiteraard niet te laag zijn, maar ook zeker niet de 0 dB overschrijden. Dit om vervorming (clipping) tegen te gaan. Het lijkt me het makkelijkst om alle nummers eerst als één groot wav-bestand op te nemen en vervolgens te knippen naar de individuele nummers. Daarna kun je de boel op cd branden.
Link naar reactie
Dus als ik de line-out van mijn cassettedeck direct op de geluidskaart aansluit, levert eerstgenoemde dus geen 'gevaarlijk' vermogen aan de computer? Ik geloof dat ik het geluid kan opnemen met de software die geleverd is bij mijn Live!5.1, dus dat zal idd wel lukken. Maar wat is een handig een eenvoudig tooltje om grotere geluidsbestanden in stukken te knippen?
Link naar reactie
Hoi, Ik deed het altijd via caasettedeck v/d stereoinstallatie... line out (v/d versterker) => line in (v/d geluidskaart)...opnemen met Cool Edit Pro ... als .wav en dan inderdaad knippen ..en voor het knippen eventueel het geluid 'opkrikken' Wel nu .. met cassettedeck is nu kapot en had ik dus een probleem.. ik heb daarop de CD/cassette speler (zo'n goedkoop draagbaar ding) van de kids genomen en met een kabeltje vanuit de hoofdtelefoonaansluiting naar de line in van de geluidskaart laten gaan.. verder hetzelfde proces aangehouden ...en het resultaat is echt OK..kan natuurlijk wel zijn dat ik een uitermate geschikte geluidskaart (Audigy Platinum Ex) heb voor zulke dingen........ ME
Link naar reactie
  • 8 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...