Ga naar inhoud

CD rom problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met of mijn cd-rom drive of iets dat ik totaal over het hoofd zie. Het zit als het volgende, ik heb het A7V333 moederbord met standaard RAID poorten, ik heb twee hd's en ze zitten beide op een aparte RAID poort (zonde om ze niet te gebruiken 8) ). Enfin, met dat werkt alles prima, maar mijn cd-rom speler daarentegen absoluut niet. Mijn cd-rw en cd-rom zitten nu beide op een eigen ide poort, met de brander is niets mis, maar mijn cd-rom (52 speed) presteert beneden al het peil. Als ik een cd gebruik met branden of benchmarken dan loopt mijn cpu op naar 100% gebruik (het is een AMD XP 2000, dus hij is snel genoeg ook is 768 mb ddr geheugen is voldoende lijkt me) dus aan mijn systeem ligt het niet. Maar nu had ik laatst een cd gebrand, dit duurde maarliefst 45 min met een 40 speed brander, ook had ik 286 keer een buffer-underun. Uit benchmarks bleek dat hij zo rond de 4 speed haalt (de cd-rom). Ik dacht dus, dit kan niet en heb hem onmiddelijk geruild tegen een ander merk(LG ipv Aopen)......het zelfde probleem. Heeft iemand een idee waar het aan ligt. En trouwens mijn raid poorten gebruik ik nog niet zo lang, en daarvoor deed mijn cd-rom speler het ook gewoonweg "brak". :(
Link naar reactie
Het verhaal is net zo "brak" als je CD-rom. Je zegt dat met de brander niets mis is, maar al je problemen hebben met het branden van CD's te maken. Mogelijke oorzaken van jouw problemen: - verkeerde drivers - defecte kabels - defecte controller - slechte kwaliteit schijfjes - te veel processen draaien op je PC - als je Win95/98/Me gebruikt: te veel geheugen. - te weinig schijf-ruimte voorswap-file - vervuiling (adware/trojans/virussen) En met deze lijst ben ik vast nog niet compleet. Desondanks succes.
Link naar reactie
Mijn problemen hebben niks met mijn cd brander te maken, misschien kent u het programma Nero, dat bij elke gerespecteerde cd-brander geleverd wordt tegenwoordig. Bij Nero zit een optie on-the-fly kopieeren, zodra ik dit gebruik, of een image maak van een cd-rom dan beginnen de problemen. Met andere woorden, mijn cd-rom loopt niet in de pas. Met de kwaliteit schijfjes is niks mis, nogmaals het gaat om mijn cd-rom, niet om mijn cd-rw maar om mijn cd-rom. Als ik probeer om mijn cd-rom te benchmarken (met meerdere programma's) loopt alles vast. Cd-rom komen verder geen drivers aan te pas als het goed is. Mijn lijst met processen is zo leeg dat mening computer nerd jaloers op me zou worden :P. Ik gebruik windows 2000 dus dat zal ook geen probleem zijn. Te weinig schijfruimte voor swap (140 gig vrij @ 7200 rpm RAID) zal wel voldoende zijn. En vervuiling denk het niet, ik zit achter een router, met ingebouwde firewall, die is dus safe. En de laatste keer dat ik mijn computer heb geformat is 2 weken terug. En waarom zou een virus alleen mijn cd-rom speler te grazen nemen, twee stuks? En ik heb zelfs de problemen met een 80-pins kabel. Dus nu hebben jullie meer info, en het lijstje met oplossingen is net zo "brak" als het lijstje met mijn problemen. Ik hoop dat alsnog iemand anders me kan helpen.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie hulp, ik las toevallig een stukje op inet (heel vaag engels, leek wel een e-mail van één of andere helpdesk) waar stond dat of de cd-rom kapot was of een fout in m'n ide controler. Het eerste is uitgesloten, 2 keer is wel erg toevallig met twee merken. En toen heb ik maar van alles (cd-rom, cd-rw, moederbord, poorten, VIA, IO drivers) nieuw gedownload en geinstalleerd. Het enige resultaat is dat alles nu weer werkt. Nogmaals bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...