Ga naar inhoud

DVD's rippen


Aanbevolen berichten

Bij mij werkt die link ook... Ik gebruik meestal een combinatie van programma's om mee te rippen ;) Gordian Knot met de volgende volgorde van programma's ;) : [u:887b3ecd69]DVD Decrypter[/u:887b3ecd69] [u:887b3ecd69]DVD2AVI[/u:887b3ecd69] [u:887b3ecd69]Gordian Knot[/u:887b3ecd69], voor de .AVS-file te maken [u:887b3ecd69]Virtual Dub[/u:887b3ecd69] om de bitrate en alles in te voeren en vervolgens de 'video' mee om te zetten *Indien je de .ac3 wilt omzetten nar .mp3 of .ogg, [u:887b3ecd69]HeadAC3he[/u:887b3ecd69] [u:887b3ecd69]Nandub[/u:887b3ecd69] om de audio erin te mixen *[u:887b3ecd69]Nandub[/u:887b3ecd69] om de film eventueel nog te knippen Kijk eens in de guides van http://www.doom9.org of http://users.pandora.be/sectie/ Gr, RuuD
Link naar reactie
Ik heb ook ervaringen met FlaskMpeg en geen goede :evil: Daarom ben ik verder gaan zoeken om PERFECT te kunnen rippen ;) Hierbij kwam ik uit op GordianKnot, wat tot nu toe alleen maar perfecte rips heeft gegeven ;) Als je wil kan ik je een guide mailen die ik ooit gemaakt heb :) Met een beetje aanpassing zou die ook wel weer up-2-date zijn... Gr, RuuD
Link naar reactie
Madcrow, een niet-gratis programma, welke uiterst simpel in het gebruik is en goede resultaten geeft, is MovieJack. Slechts 1 programma van rip tot en met cd. MJ 1 kost, meende ik, Euro 19,95, MJ 2 Euro 39,95. Verschil MJ 2 tov MJ 1 is de mogelijkheid het Dolby Surround geluid mee te rippen. Wellicht dat hier al een kopie van in omloop is met crack. Een andere mogelijkheid is DVDx, een gratis programma. Nadeel vind ik tov MJ dat je het geripte bestand nog moet omzetten naar VCD (mbv bv TMPGEnc). Dit in geval je de film wilt afspelen op een stand-alone dvd. Succes.
Link naar reactie
JBOONSTRA schreef [quote:5ff1ec249d]Een andere mogelijkheid is DVDx, een gratis programma. Nadeel vind ik tov MJ dat je het geripte bestand nog moet omzetten naar VCD (mbv bv TMPGEnc).[/quote:5ff1ec249d] In DvDx zit wel degelijk een encoder, je kan eventueel gebruik maken van een externe encoder zoals TMPGEnc of CCE. Dit wordt veel gedaan bij een multi-pas en met gebruik van een frame server.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:0bdf812f7c]Ik gebruik meestal een combinatie van programma's om mee te rippen Gordian Knot met de volgende volgorde van programma's : DVD Decrypter DVD2AVI Gordian Knot, voor de .AVS-file te maken Virtual Dub om de bitrate en alles in te voeren en vervolgens de 'video' mee om te zetten *Indien je de .ac3 wilt omzetten nar .mp3 of .ogg, HeadAC3he Nandub om de audio erin te mixen *Nandub om de film eventueel nog te knippen [/quote:0bdf812f7c] SmartRipper, waar lerou het over had, is eigenlijk al genoeg. Het enige nadeel daarvan is dat in de huidige versie geen ondertitels kunnen. Er zit echter wel een decrypter ingebouwd, dus je hebt geen DVD Decrypter of DeCSS meer nodig. [quote:0bdf812f7c]Ik krijg mijn AVI's in precies 700 MB [/quote:0bdf812f7c] Trouwens nu we het toch over grootten hebben: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=83095]CVD[/url] is ook een heel klein formaat. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...