Ga naar inhoud

van *.wav naar cd-r


Aanbevolen berichten

Dan heb je ze waarschijnlijk als WAV bestanden in een Data-CD project op CD gezet. Je moet echter een Audio-CD project aanmaken in je brandprogramma (kies dus de optie "audio CD maken") en dan de Wav's daarin slepen. Vervolgens zet je brandprogramma de wavs om in een leesbaar formaat voor je CD speler. Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat je CD-speler geen CD-R's "lust".
Link naar reactie
[quote:22fe5f2c02="AenM"]Dit heb ik al geprobeerd, ik gebruik Nero en die zegt als ik voor audio cd kies dat hij geen wav kan lezen. Als ik het van mp3 naar audio cd probeer lukt het gewoon om die af te spelen in mijn toren.[/quote:22fe5f2c02] Vreemd, andersom komt veel vaker voor. Het probleem zal wel in een corrupte Nero-installatie zitten. Heb je al een herinstall geprobeerd?
Link naar reactie
Ik ben het met Gerben eens, waarschijnlijk heb je een verkeerd wav-formaat. Dit kun je wel veranderen met een goede wav-editor als CoolEdit. [quote:46ebf996d5="gerben"]Zou het ook kunnen dat de wav files het verkeerde 'formaat' hebben? Voor een audio cd heb je stereo, 44 kHz en 128 kb/s nodig. Met wav kun je alle kanten uit, dus zou het iets anders kunnen zijn. Weet zo niet of Nero daar een probleem van maakt, maar het zou best kunnen.[/quote:46ebf996d5] 128 kb/s klopt volgens mij niet. Een wav voor audio-cd's heeft een samplefrequentie van 44,1 kHz, 16 bits en is stereo. Dan kom je dus uit op 44100x16x2 = 1411 kb/s.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...