Ga naar inhoud

Film(pje) roteren


Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Ik denk dat je nog niet eerder met Virtual Dub hebt gewerkt? Je hebt Rotate, en Rotate2. Je moet dus de gewone Rotate hebben. In die kun je hieruit kiezen: [b:9d3ad8421d]Rotate image: Left by 90° Right by 90° Around 180°[/b:9d3ad8421d] Daar kies je dus de juiste optie. Omdat je, als je filters gebruikt, niet 'direct stream' kunt kopieren, zul je met Virtual Dub moeten gaan coderen. Kies bij Rolmenu Video -> Full Processing Mode (Staat hij standaard al op) Kies dan bij Rolmenu Video -> Compression en kies daar een codec. ....En hier wordt het even wat moeilijker, want welke codec wil je gebruiken? Virtual Dub wordt meestal gebruikt om naar DivX te coderen. Daarvoor moet je wel de DivX codec geinstalleerd hebben staan. (zie http://www.divx-digest.com op de software afdeling. De Nimo-codec (http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html) is mijn favoriet. Daar zitten een aantal veel gebruikte codecs bij elkaar).... Kies hier de DivX codec, klik op Configure en geef daar een 'Data Rate' aan. Hoe hoger de Data Rate , hoe mooier de kwaliteit....maar ook hoe groter het bestand wordt. Klik op OK, klik nog een keer op OK. De audio kun je ook coderen, naar MP3 bijvoorbeeld of naar DivX audio. Rolmenu Audio -> Full processing mode Rolmenu Audio -> Compression -> MPEG layer-3 -> 112kbits/ 44.100 Hz, Stereo (.....bijvoorbeeld. Hier moet je zelf even mee proberen wat je het beste restultaat vind voor jou filmpje) Klik op OK. Rolmenu File -> Save as Avi.... -> geef een bestandsnaam. Nu wordt je filmpje gecodeerd naar DivX, en omdat je dat Rotate filter hebt gebruikt, gelijk geroteerd. Het is een hele hap, hè?! Mocht je er niet uit komen, laat het dan gerust nog even weten. Succes!
Link naar reactie
Hallo Henny, bedankt voor alle moeite maar het is voor mij te moeilijk, heb met veel moeite (en vraag niet hoe) de DivXcodec erin gekregen en zelfs het filmpje geroteerd, doch de kwaliteit is zo slecht dat ik ermee stop. Eerst maar eens wat meer (praktijk) ervaring opdoen. Maar nogmaals mijn vriendelijke dank. Groet Chanel.
Link naar reactie
Ik kan me voorstellen dat de moed je even in de schoenen zinkt. Maar misschien kun je wat oefenen met een test-filetje van een paar minuten/paar MB. Dat is wat sneller dan steeds een hele film opnieuw moeten doen. Je hoeft natuurlijk ook niet persé de DivX codec te gebruiken. Ik weet niet welke codec je filmpje nu heeft, maar desgewenst kun je diezelfde codec aanhouden. Probleem is alleen, dat als je Windows 98 (of een ander besturingssyteem dat het FAT bestandssysteem gebruikt) gebruikt, je dan een limiet van 2GB hebt. Dus mocht je nog eens verder willen stoeien met dat filmpje, hou daar dan even rekening mee. Mocht je toch DivX willen gebruiken, en de kwaliteit valt nogsteeds erg tegen, probeer dan gewoon de videobitrate hoger te zetten. Dat komt de kwaliteit altijd ten goede. Hoe hoger = hoe betere kwaliteit. Succes verder. En mocht je nog vragen hebben over roteren en coderen, dan kun je altijd weer een berichtje op het forum plaatsen :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...