Ga naar inhoud

Electrolux EFW12070w Blijft pompen


sebastiaanW

Aanbevolen berichten

Goedendag, Wij hebben een Electrolux EFW12070w Wasmachine die blijft afpompen na het draaien van het programma. Resetten van het systeem door middel van de stroom er af te halen kunnen we weer een programma starten. doe je dit niet dan pompt hij verder. We hebben al het filter na gekeken maar het euvel blijft. De foutcode de de machine geeft is 4x rood 1x groen. Ikzelf denk dat er een sensor niet werkt die aangeeft dat het water weg gepompt is. Zit ik op de goede weg of heeft u een andere suggestie? Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de moeite.... Met vriendeljke groet, Sebastiaan
Link naar reactie
Volgens mij klopt het type nummer niet. Is volgens mij EWF12070W. E41 staat voor probleem met de deur vergrendeling. Ik ga er van uit dat je de foutcode hebt gemeten met een gesloten deur.. Controleer de deurvergrendeling op verkleuring, smeltplekken en gammele stekker verbinding. Verwijder hiervoor het bovenblad, je kunt dan net met je arm tussen de kuip en het front door.
Link naar reactie
Klopt het is idd een EWF12070w Ik heb hem gister loos een 95 graden programma laten draaien met ontkalker maar dit heeft niet gebaat. Na het einde van het programma blijft hij nogsteeds eindeloos pompen dus als er was in zit zal deze niet spoelen en centrifugeren. Nogmaals de foutcode uitgelezen. dit is toch 4x snel rood achter elkaar en met een kleine tussenpauze 1x groen. Wat ik vreemd vind is dat dit een code is die aangeeft dat er iets met de deur is? Ik ga vandaag even de machine openhalen en alle slangen en sensoren nakijken en reinigen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...