Ga naar inhoud

Tv-capture probleem


Aanbevolen berichten

Videokaart: [b:58004898ae]ATI Radeon 8500DV[/b:58004898ae] Ik can capturen met Mpeg-1, mpeg-2, .vcr en nog een paar. Alle andere formaten maken het bestand te groot (30 min = 2.5GB ofzo) of hebben een te kleine beeldsgrote. Oja, een week geleden had ik nog geen probleem (met de zelfde mpeg1-bestand). Nu opeens doet ie het niet :-? VG
Link naar reactie
Ik zal alles wat met de tv-kaart heeft te maken, verwijderen en re-installen. Ff kijken of het dan werkt. Het probleem is harde schijf grootte. 90 minuten met Mpeg-1 is 1.4Gb. Moet je voorstellen hoeveel Mpeg-2 is. Maar ik heb al iets anders gevonden dnek ik: TMPEG Enc. Editten is makkelijk en de Divx-kwaliteit is best goed, alleen Movie Maker heeft een optie waarmee je een video-bestand een lage kwaliteit kan geven zodat modem-gebruikers deze online kunnen downloaden.... Enig idee?
Link naar reactie
Ik werk zelf al jaren met dat programma! Het doet alles wat je wilt en zeker als je de moeite neemt eens goed alles te proberen dan kun je er perfecte resultaten mee behalen. Ik werkt daarom altijd in twee stappen, omdat ik vaak in volle resolutie capture en dan naar vcd over ga bij het naar Mpg coderen heb je eigenlijk geen merkbaar verlies. en wat is nu 1,4 Gb deze tijud als je met dergelijke zaken bezig ben kun je het beste zorgen voor wat lege ruimte voor de bestanden. Ikzelf heb een 60 GB schijf alleen voor de video bestanden in gebruik en werk met ntsf onder win2K zodat ik ook geen beperking van de avi grootte heb bij het maken van divx..
Link naar reactie
Ik snap je wel maar als je echt klein wilt dan gaat het altijd ten koste van de beeld kwaliteit. Als je bijvoorbeeld een videocd maakt gaat er ook nit mer dan een minuut of 80 op een cd. wil je meer dan moet je Divx nemen en kiezen voor een lagere datarate en helaas zal dan ook de kwaliteit evenredig naar benden gaan. het is en blijft kiezen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...