Ga naar inhoud

Miele softtronic W4616 probleem


Geoffrey100

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met mijn Miele softtronic W4616. Ik heb deze wasmachine van iemand overgenomen, echter een kleine kanttekening is dat de machine enige tijd heeft stil gestaan. Bij mij onduidelijk of dit enigszins kwaad kan. Het probleem waar ik tegen aan loop is als ik een wasprogramma wil gaan draaien de machine bij het onderdeel spoelen ermee stopt. Eerder in het programma gaat het lampje overdosering ook al branden, dit terwijl ik zonder zeep was. Watertoevoer geeft pas storing op het moment dat de machine met het onderdeel spoelen wilt gaan beginnen. Vreemd genoeg lukt het de machine het wel eerder in het programma om water in de machine te krijgen. Ik heb als suggestie gekregen dat de pompjes en slangetjes van mijn zeepbakje verstopt zijn, was ook daadwerkelijk het geval en deze heb ik schoongemaakt. Na deze handelingen blijf ik dus tegen dit probleem aanlopen. Iemand een andere suggestie wat er mogelijk nog meer aan de hand kan zijn? Ik hoor het graag!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Als de automaat storing geeft dan is te zien dat het lampje spoelen niet gaat knipperen. Enkel alleen de watertoevoer gaat branden en daarbij is ook een alarm te horen. [img]http://www.elektrowitgoed.nl/wp-content/uploads/2014/07/DSC_0238.jpg[/img] Dit is een foto die niet van mijn machine is, maar de knoppen zijn nagenoeg hetzelfde. Alleen mijn machine is 1600 touren. Ik heb al een tijdje gezocht naar hoe je deze machine softwarematig moet resetten, maar blijkt nog lastig vinden te zijn.. Hopelijk kan jij mij helpen! Mocht je nog informatie missen dan hoor ik het graag. PS: foto is iets groter uitgevallen dan gehoopt..
Link naar reactie
Test programma werkt als volgt Deur dicht Machine uit Start indrukken en vasthouden Machine aanzetten Zodra einde brand Start los en 3 keer indrukken 3e keer ingedrukt houden Bovenste lampje gaat dan knipperen Draai dan de knop 2 standen naar rechts Als je een display hebt komt er een U in beeld Anders werkt het hetzelfde Druk op start en dan gaat hij water vullen tot Nivo 1 En gaat daarna verwarmen tot 35 graden Elke keer als je op start drukt krijg je iets Hierbij alle stappen Nivo 1 plus verwarmen Nivo 2 Nivo 3 Water deurglas. Tot Nivo 1 Pomp Trommel links en rechts Pomp en centrifugeren Test dat eens door en vertel wat hij doet Als je de knop op stand 95 graden zet Krijg je de foutcodes door op start te drukken krijg je de volgende Geef ze door Door start ingedrukt te houden wis je ze Geef maar aan wat hij nu allemaal doet
Link naar reactie
Ik heb daadwerkelijk alle bovenstaande stappen doorlopen om het "menu" op te starten, maar mijn machine lijkt hier niet op te reageren. De instructies zijn duidelijk beschreven en simpel, lijkt haast niet mogelijk dat ik iets verkeerd doe. Enige stap is waar ik twijfel is als ik 3x op start moet drukken nadat het lampje einde is gaan branden, hoelang moet ik de start knop ingedrukt houden nadat ik de knop 3x heb ingedrukt. Het lampje einde gaat ook bijna vrijwel meteen aan. Enig idee wat ik misschien verkeerd doe?
Link naar reactie
Staat de draaiknop op einde? Ong 5 a 10 sec moet je start ingedrukt houden Totdat einde uitgaat Soms lukt het mij ook niet direct Maar ik heb ook een laptop daarmee kan ik hem veel makelijker en beter uitlezen Weet je zeker dat dit paneel hierop lijkt en dat de vorm van de knopjes niet anders is ?? Vertel anders waar je woon dan kan kk je Mischien helpen of aan een goed adres helpen
Link naar reactie
[img]http://imageshack.com/a/img537/9611/ped1yE.jpg[/img] Dit is een daadwerkelijke foto van mijn paneel. Compleet anders dan die andere inderdaad! Excuses daarvoor. Gisteren was ik op het moment dat ik de eerste foto stuurde nog niet thuis vandaar dat ik het niet helemaal goed kon beoordelen. Hopelijk kunt u hier iets mee..
Link naar reactie
Bij deZe machine Inweken en intensie indrukken Machine aan Knop naar 95 O dat is dan vullen plus verw En elke stap verder is een andere verbruiker Tot stap 7 dat is pompen en centr Op stap 16 geeft hij foutcodes. Die eff doorgeven Als je op stap 16 de machine uitzet wis je de codes en komt er dan Cor in beeld Op stap 21 krijg je de bedrijfsuren Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Mijn miele 4616 softtronic heeft kapotte lagers...heb er alleen nog een paar keer mee doorgewassen, tot ik een soort benzinelucht rook (lagervloeistof?) En de trommel het binnenste tandje van de deurrubber kapot ging maken...dun stripje in het wasgoed en een stukje in het smalle gleufje onder de trommel. Moeten nu beide vervangen worden, of kan ik doorwassen met dit kleine mankement?
Link naar reactie
Mijn miele 4616 softtronic heeft kapotte lagers...heb er alleen nog een paar keer mee doorgewassen, tot ik een soort benzinelucht rook (lagervloeistof?) En de trommel het binnenste tandje van de deurrubber kapot ging maken...dun stripje in het wasgoed en een stukje in het smalle gleufje onder de trommel. Moeten nu beide vervangen worden, of kan ik doorwassen met dit kleine mankement?
Link naar reactie
Zoals ik het hoor is de trommel gebroken en niet de lagers eruit. Dit gebeurd bij een Miele namelijk bijna nooit Trommel is gebroken en daarom is het einde oefening ik repareer dit dagelijks voor ong 450 euro dus erg duur Voor 865 euro heb je al een nieuwe en dat raad ik dus aan. Een wda 110 is een hele goede machine Veel van mijn klanten stuur ik door naar de Miele speciaalzaak in Zaandam en Hilversum
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...