Ga naar inhoud

Bosch Exclusiv T 1200 A


Valerie-3

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: Mijn Bosch exclusiv t 1200 a bovenlader draait dubbele beurten. Ik heb m al ik denk 5 jaar en hij was destijds ook al tweede hands, maar ik hoop zo graag dat het probleem nog te verhelpen is. Een jaar geleden heeft er een beugel van een bh binnenin vast gezeten. Zo heeft hij al ratelend nog een tijd door gewassen. Op een gegeven moment maakte hij zo veel herrie dat ik met veel moeite de beugel via de filter heb kunnen verwijderen. Daarna heeft hij het kort weer prima gedaan. Echter ging hij toen opeens twee was beurten achterelkaar draaien. Na de aangegeven tijd was de machine nog aan het wassen (lampje wassen brandt nog) alles was drijfnat en zat onder het sop. Uit zichzelf gaat de teller dan weer opnieuw en begint hij aan zijn tweede deel waarbij het lampje spoelen en later centrifugeren gaat branden. Na zo een 2,5 tot 3 uur is dan eindelijk de wasbeurt klaar, voor zo een programma geeft hij zelf bij het starten 67 min aan in het display. Eens in de zoveel tijd laat ik de machine leeg met soda zout op 90 graden draaien om al het achtergebleven vloeibare wasmiddel en de pluisjes te verwijderen. De wasmachine staat waterpas, hoewel hij bij het centrifugeren nog ongelooflijk veel herrie maakt. Het schoon draaien en goed waterpas zetten had ik in het boekje als oplossingen gevonden wanneer er wassen langer dan normaal duurde. Echter heeft dit niet geholpen. Weet iemand wat het probleem kan zijn van deze dure en tijdrovende machine?
Link naar reactie
Geen idee eigenlijk... De was is in ieder geval niet warm als het eruit komt. Hoe kan ik dat testen? Ik weet niet welke nummers/informatie je wil hebben. Dit is de sticker die achterop zit. https://lh3.googleusercontent.com/-xwpWRL0yZB8/VEWJdcOh8KI/AAAAAAAAABo/psZKdaz7WB0/w640-h480-no/image%2B%281%29.jpeg Hoop dat je deze gegevens bedoelde...
Link naar reactie
Oh graag!! :) Nee geen handelaar, gewoon een arme student die niets van zulke technische apparaten afweet... Ik had deze bosch, die ondanks de tijd nog wel waste. Toen kwam binnen de familie de indesit vrij. Die wilde ik het weekend aansluiten, wat problemen gaf. Op internet ben ik naar oplossingen gaan zoeken, waarbij ik op dit forum terecht kwam. En aangezien jij dagelijks erg behulpzaam bent bij verschillende problemen heb ik het probleem over de indesit gepost. Toen dacht ik, als die indesit het dan toch niet doet, misschien kan je me wel met de bosch helpen?:) Op het moment zit ik dus thuis met twee wasmachines...
Link naar reactie
Kies voor het heetste programma en laat hem een kwartiertje draaien. Open dan de deksels en voel of het water warm is. Zo nee dan is de kans vrij groot dat het element defect is. Verwijder de linker zijkant (van voren gezien) en meet het element door. Moet tussen de 25 en 60 Ohm zijn. http://www.siemens-home.nl/store/spareparts/Wasmachine/WP91291/05 tabblad "lijst met reserve onderdelen en explosie tekenngen, tekening 3, onderdeel 263889
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...